I'm actually pretty okay...

Nu har jag bott i Västerås en vecka. Måste säga att det känns bättre än förväntat.
Enda är väl att jag ännu inte känner någon i Västerås. Så kan vara lite ensamt och
tomt ibland. I och för sig har jag vissa dagar tonvis med litteratur att försöka läsa
igenom nästa varje vecka. Så dessa dagar med egenstudier kan vara rätt softa
med.
 
Motionen jag får varje dag när jag ska till skolan är det ju inte direkt något fel på
heller. Jag bor i lilla lugna Viksäng och har 3 kilometer till skolan. Så cyklar 6
kilometer varje dag. Har redan gått ner ett kilo i vikt denna veckan. Blir inte så
mycket onyttigt. Äter t ex inget smör på smörgåsen nu när jag bor själv. Det är
så mycket lättare att styra matintaget och vad man får i sig när man bor själv.
Igår kväll tog jag en liten klick creme fraiche till rotsakerna i ugn tillsammans
med en skiva stekt och efterkokad fläskkarré. Jag hade köpt kall bearnaiesås,
men kände till slut att: "Nä det är så jävla mycket onyttigt och smör i det där
skiten...." Så istället för kalla såsen som innehåller 630 kalorier på 100gram,
 valde jag creme fraichen som innehåller cirka 300 kalorier på 100gram. Det
är lite bättre i alla fall.
 
Jag måste säga att jag ändå trivs rätt okej i lägenheten, förutom att det faktiskt
är lite jobbigt att inte ha fått dit alla grejer och känna lite att det är dåligt med
arbetsyta när man håller på och lagar mat. Men blir nog bra tids nog i alla fall.

I skrivande stund är jag hemma hos mamma och pappa och hundarna. Ska på
hundutställning både lördag och söndag. Så det är fullt upp kan man säga :)
 
XoXo





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0