Håll mitt hjärta, håll mig själ... säg att du vill mig väl...

Hundrasjuttio timmars arbetstid. Det är vad jag har avverkat på jobbet under Maj månad.
Totalt 25 dagar av 31 har jag jobbat. Av de senaste 24 dagarna har jag jobbat 20. Så har haft
ungefär en dags ledighet varje vecka under Maj månad. Att jag jobbat så mycket? Det bara
blev så. Idag när jag gick av mitt pass klockan 16.00 (30 minuter efter utsatt tid, vilket innebär
att jag gjorde trettio minuters övertid idag),  så var det bara en lättnad. De senaste fyra
dagarna jag har jobbat har det varit riktigt tungt, då jag fått ont i min lilla rygg igen.

Jag vet inte hur jag orkat denna månad... men jag antar att anledningen stavas Stoffe. Ja
jag träffade Stoffe i söndags. Var på hans hemmaplan. Kändes faktiskt bra. Jag vet inte
vad vi tog för kliv alls i våran relation i söndags. Men vi pussade i alla fall varandra för första
gången. Men det betyder ju inte att det kommer att bli vi. Jag är inte negativ när jag säger
så... utan realistisk. Men just nu känns det väldigt lovande och positivt. Jag har börjat
lita lite mera på honom nu sen vi träffades i söndags. Om det var kyssen, jag vet inte...
Men jag tog initiativet till den första, sen blev jag pussad på flera gånger i söndags.
Så jag tror i alla fall han känner lite intresse för mig :) Annars är han jävligt bra skådespelare :P
Nä då, han är inte alls sådan som person. Han gör mig glad :) Jag saknar honom emellanåt fast
vi är i ett sådant tidigt stadie ännu. Men det måste vara positivt, hoppas jag.
Får se om det blir till att träffa honom något nästa vecka, hoppas det i alla fall :)

En annan inte fullt lika underbar sak är det jag fick veta från en av de nya, outbildade och inte
speciellt erfarna vikarierna som ska börja jobba hos oss på jobbet. Trots att de är yngre än mig,
jag har massa erfarenhet medan de inte har mycket erfarenhet alls, så har de mer lön än mig.
Det gör mig faktiskt jävligt förbannad. Inte deras fel och jag missunnar dem inte sin lön. Men
det måste ändå finnas någon rättvisa på saker och ting. Så måste ta mig ett samtal med chefen
nästa vecka. Jag kan få bättre betalt någon annanstans om det ska vara så här. Det absolut sjuka
är att jag hade en tjej av dessa nya vikarier som har gått dubbelt med mig två gånger. Hon kan
ingenting om just jobbet inom hemtjänsten... och ändå ska hon ha mer lön är mig. Får se vad
som händer och sker nästa vecka.

Ikväll orkar jag inte bry mig om det. Jag orkar inte bry mig om någonting ikväll, förutom att ta det
lugnt och ägna lite tid åt att prata med Stoffe i telefon. Jag satt på utbildning i nästan två timmar
det sista jag gjorde innan jag slutade idag. Var bra nära att somna faktiskt. Och inte var det några
roliga saker man fick reda på heller. Vi pratade om hygien. Och en annan vikarie sa det till mig:
"Alltså fyfan... ni tror inte man känner sig jävligt äcklig och som ett bakteriemonster nu eller?"
Vi fick veta litegrann vad olika smittor och bakterier m.m finns på brukarna och hur vi ska göra för
att slippa sprida vidare en bakterier från en brukare till en annan. Ganska intressant utbildning.
Sen att det är svårt att följa den till exakt 100% hela tiden är en annan grej. Men man har i alla fall
lite mera hum när det gäller saker och ting :)

Imorgon åker vi med husvagnen till Sörsjöns camping utanför Norrköping. Vi bli där till och med
söndag. Det är SKK-utställning och SLK-utställning och jag ska ställa ut Fanny. Får väl se hur det
går. Det var utställning hela förra helgen med. Då blev vi tvåa och trea i unghundsklass.
I helgen är det först finländke Bo Skalin som dömer på Himmelstalund och sedan så dömer
Jukka Kuuisto på söndagen på SLK-specialen på Sörsjöns camping. Tror det kommer blir helt
perfekt :) Sen vad dessa två herrar tycker om Fanny får vi ju se. Det visar sig.

Nä vänner, nu ska jag faktiskt ta och äta och sedan bara ta det lugnt och slappa. Packandet får
faktiskt vänta till imorgon bitti.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Honk-flonk

170 timmar äe ju bara 10 timmar mer än heltid på en hel månad och det känner jag hur många som helst som gör. Sj snittar jag på långt över 190 timmar i byggbranchen och jag är inte 20 direkt heller så

Svar: Nä... jag jobbar inom hemtjänsten, ett kroppsarbete det precis som byggbranschen, så förstår om du känner att det är tufft att jobba 190 timmar. Men inom byggbranschen blir det väl naturligt så att det blir övertimmar. Verkar så i alla fall på personer man känner som jobbar inom branschen. Men för en annan som bara är timvikarie, är 170 timmar väldigt bra. Tyvärr syns det inte så mycket på lönen, eftersom det är ganska låg lön inom vården "/
Jenny Andersson-Mård

2012-05-31 @ 21:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0