Godmorgon sköna(?) Maj...

Sitter och funderar över vad jag hittade på igår... Om det är svårt att komma ihåg?
Ja lite kanske, men beror på att det händer så jävla mycket kul igår, inte att jag är bakis
eller var för full med mera :) Jag drack igår visserligen... Men var inte full...

Min valborg började i söndags kväll kan man säga. Jag jobbade kväll då och åkte direkt
till min vän Ulla i Uppsala, direkt efter att ha gått av jobbpasset vid 22. Jag var hos henne
ca 23.30. Och det första som händer är att jag håller på att spöa skiten ut en kille.
I hissen på väg upp till korridorren där min vän bor, i studentkollektivet, kliver det in två
utländska killar i hissen; den ena påverkade, den andra stupfull. Han som är full är närgången.
Börjar tafsa nästan både på mig och min vän och säger att vi är så vackra och ska följa
med honom. Säger bara åt honom att lägga ner att han ska sluta. Gör han det... nä då
han försöker fortsätta tafsa. Då skriker jag: "Hands off!" åt honom och halvputtar honom
så han nästan ramlar i hissen. Ångrar att jag inte gav honom högern och knäckte näsbenet
på honom... Slutade med att han sa att vi var fula och jag hade påsar under ögonen.
So what?! Vem fan bryr sig... inte jag i alla fall. Jag är som jag är... kan inte killar hantera
det, är det deras problem och inte mitt.

Mellan halv ett och två satt vi i köket i studentkorridorren och hade korridorrshäng med
Ullas grannar. Vi spelade kort och snackade skit. Var väldigt trevligt :) Sen sov vi.

Vid strax efter 08 igår morse så drack vi "champagne", käkade jordgubbar, smörgås, kex
och ost :) Sedan bar det av ner mot stadsparken och fyrisån för forsränningen. Någon
sa till mig att de brukar dissa den. Det gör man ju som man vill med. Men har blivit lite av
en tradtion att kika på den innan man gör något annat. Kul att se hur många som överlever
till Islandsfallet och som efter det fortfarande är hela. Skulle lagt in lite bilder om jag hade
på forsränningen. Men de flesta togs med min kompis kamera och hon har sovit tills för en
liten stund sedan när jag ringde och väckte henne. Hon hade tydligen haft en tuff natt, men
har sig själv att skylla ;) Så kan det gå när inte haspen är på :)


Efter forsränningen skulle vi gå upp på stan och köpa något att käka. Slutade med att vi hamnade
på New Yorker innan vi gick in på ICA. Väl där, så lyckades vi köpa med oss 3 varsinna toppar.
New Yorker har riktigt snygga kläder faktiskt, ganska bra pris med. Dock ofta bara 30° tvätt på
de kläderna man köper där. Men finns fläckborttagning m.m ifall man får fläckar som inte går bort.


Vi köpte i alla fall sallad på ICA och begav oss mot Ekonomikumparken för att hänga där en stund
tänkte vi. När vi kom dit var vi och sa hej till Ullas storebror. Vi hade tänkt sätta oss själv, eftersom
vi inte trodde han skulle uppskatta vårat sällskap. Det var nämligen så att vi sprang ihop med honom
valborg 2011. Då gav han Ulla en öl och verkade inte vilja ha med oss att göra :) hehe. Men igår
så sa han åt oss att sitta med dem. Så vi satt där i ett par timmar och hängde med lite random folk.
Var trevligt och kul. Och vilken dag och vilket väder :) Underbart. Kunde sitta i linne utan att frysa.
Solen tyckte det var kul att skada en, för idag är man uppbränd igen :P Inte så farligt dock. Men
Man är lite röd och lite lite öm :) Vi drog från Ekonomikum runt halv fem-fem. Då drog vi hem till
Ulla i Flogsta för att grilla. På vägen plockade vi upp en gemensam kompis; Caroline, som hängde med
oss på kvällen och var med och grillade.

Min vän Ulla... Ullas brors flickvän


Vattenkrig under forsränningen :P


Some gaylove <3


Så här fin var jag efter att ja varit i solen :P Kan meddela
att det är relativt lugnt ikväll och inte gör ont :)


När vi väl satt ute och grillade var det några människor på en balkong som kastade ut saker; sopor
och sopkvastar m.m. Ulla och jag började skrika och hetsa dem att kasta ännu mera saker: "Kom igen
nu förhelvete... Kasta allt ni har..." En assiett flög... en stolsdyna, ännu mera soppåsar :P Sen var
den en "engelsman", en svensk som låtsades vara från england, som kom ut på en balkong i ett annat
hus och klättrade upp på räcket på balkongen. Han hade hört oss när vi skrikit och jag kunde inte låta
bli: "Kom igen då förfan... hoppa då din jävel!" Han skrek åt oss att vi var "fucking crazy". Då skrek jag
och Ulla: "Visa pattarna!" och han drog upp tröjan. Sedan sa vi åt dem att "kasta saker"... han skickade
ut en madrass från balkongen. Kul att hetsa folk.
Fem minuter senare satt han på gräsmattan bredvid
oss. Ulla fick honoma att skrika åt de som vi skrikit åt först att de skulle kasta saker. Han skrek:
"Balkong 5... kasta allt ni har"... Sen blev han lite för närgången så var sugen på att puckla på honom.
Men att reta upp Caroline är inget att rekommendera för killar. Han började tjafsa med henne om att
hon skulle visa brösten och när hon sa att hon hade pojkvän bara struntade han i det. Hon hotade
med att kasta drinken på honom. Han sa att han hade ombyte och så bara fortsatte han bete sig dåligt
Så kvällen slutade med att hon hällde en drink över honom, som han förtjänade så jävla hårt. Hade bara
fåtalet minuter innan varit på väg att sopa till honom. Girlpower. Sen drog vi in på Ullas rum och hängde
fram till halv tio, då Caroline som bor här ut mot Alundahållet, åkte hemåt.

Jag skulle jobba dag idag, i alla fall var jag bergsäker på det sedan ett par dagar tillbaka. Så hade
annonserat för Ulla att jag inte kan sova kvar mellan valborg och första maj eftersom jag ska upp och
jobba tidigt. Gick upp 06 imorse och åkte till jobbet, för att när jag kom dit inse att jag trott helt
fel, och att jag ska jobba 18-22 idag :P Så har jobbat 18-22 ikväll. Rätt soft pass då jag känner mig
lite sliten.

Hade egentligen tänkt avsluta detta blogginlägg nu. Men då jag är idrottsfantast ut i fingerspetsarna,
så har jag idag berörts mycket. Idag nåddes jag av beskedet att norska världssimmaren Alexander
Dale Oen, dött i sviterna av en hjärtattack. Det är alltid tragiskt och blir lite sorg i mitt idrottshjärta
när sådant här händer. Likadant när det för någon vecka sedan uppdagades att den förra landslags-
åkaren inom längdskidor; Jenny Olsson dött i bröstcancer. Så tillägnar båda dessa idrottare en
tanke ikväll...




Dale Oen och Jenny Olsson. R.I.P


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0