Tid är en dyrbar vara...

Jag trodde aldrig jag skulle sluta jaga... avsluta jakten på en människa jag ville
umgås med. Men ikväll kom jag till den punkten. Jag tror det är en milstolpe i mitt
liv; att kunna backa undan. För det är precis det jag gör nu... backar undan och
väntar på min motståndares drag. Mognadsgrej eller inte? Jag tror det handlar
om en mognadsgrej. Jag valde att backa undan i början av hösten i och för sig
på en annan människas begäran... Nu gör jag det igen - frivilligt. För jag känner
att det inte är rätt att jag låter en vän behandla mig som luft. Det är nämligen
inte vänskap. So from now on, he has the ball and is the one to decide whether
to kick it or just let inte be...

Jag har insett, med tanke på att jag jobbar väldigt mycket, att jag har extremt lite
tid till att hinna med saker och ting. Tid har blivit en dyrbar vara för min del. Så jag
känner att jag inte har lust att slösa denna dyrbara tid på människor som ser
mig som luft. Ett sundhetstecken skulle jag säga. Jag vet inte hur mycket människor
jag slösat tid på för att sedan bara få veta att jag är luft för dem...

Det är tur att jag har några vänner som vet vad riktig vänskap är. Som här för 3 veckor
sedan ringer min vän mig och säger åt mig att nu får jag fan pallra mig dit, för nu ska vi
umgås :P Samma sak igår, blev ombedd att komma till henne imorgon kväll och hänga
som hon så fint kallade det. Åker mot staden på eftermiddagen. Tänkte svänga förbi
gymmet imorgon innan jag ska möta upp henne på stan. Vi ska käka kinarestaurang
imorn. Var ett tag sedan sist, så kan behövas svullas lite och snacka skit över lite
kinamatch. Sedan blir det att ta det lugnt. Ska upp runt halv tio på lördag morgon och
iväg och döma innebandyn i gamlishallen på lördag förmiddag. Sedan är det korttur
18-22 som gäller på kvällen, plus att jag jobbar dag på söndag :) Så jag vet exakt,
i minsta detalj, vad jag har att göra i helgen. Så är det när man har ansvar och har
åtaganden. Rätt skönt måste jag säga ibland att man har något planerat. Efter helgen
är jag ledig 3 dagar. kan gissa att dessa tre inte blir tre dagar. Jag vet hur mitt jobb
fungerar vid det här laget. hehe. Insåg idag att skulle jag ha jobbat i måndags och
inte varit sjuk. Då hade det blivit 6 dagars jobb denna vecka :) Ja, man märker ju
att man behövs. Synd bara att man får höra att elever som är där från gymnasiet
och ska se hur det går till, inte trivs. Känns ingen höjdare. Känner mig dock inte
träffad av detta. För jag och denna eleven har blivit bra vänner :) Så känns skönt
att jag inte är orsak till det :)



På tal om något annat. Jag blev osams med en lapphundsägare i slutet av hösten...
eller osams, var väl mest det att den människan inte tålde att jag hade en annan
åsikt än hennes, när det gäller domare. Jag blev lite tjurig på en domare, som dömde
fram en del tikar, som enligt mig är betydligt sämre exteriört än Fanny. Den här tjejen
uttryckte det ungefär som att jag inte var klok i huvudet och måste ha stora fel och
så vidare som gjorde en sådan sak. Idag har personen gjort självmål; Öppet kritiserat
domare via sin blogg bara för att resultatet inte blev det som hon ville: "***** skötte sig,
efter utställninguppehållet, galant! Men domaren såg inte skönheten, så blev Very Good.
Och vad ska man säga om domaren; ALDRIG MER!
"
Jag vet att jag inte borde bry mig, men vissa saker är bra komiska :) Ska man skratta
eller gråta? Vad tycker ni...



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0