When it isn't how you thought it would be...

Det var så underbart att kunna gå upp imorse och veta att jag inte behöver göra ett skit idag...
nästan. Skönt att kunna gå upp och njuta av en långfrukost och titta på friidrotts-EM.
Jag har hunnit marinera oxfilé till ikväll, som jag ska grilla. Sen ska jag faktiskt bara ta det lugnt
idag. Vädret har varit dystert. Men det har blivit bättre nu till kvällen :) Dessutom har
jag träningsvärk från igår. Var på gymmet för första gången på säkerligen en månad. Kommer inte
ens ihåg när jag var där senast. Det är illa när det är så :P Sist jag var på gymmet, hade jag ingen
träningsvärk alls dagen efter (vilket var väldigt förvånande, då jag körde på extremt hårt den gången).
Igår sprang jag kilometern på strax under 8 minuter. Det blir bättre och bättre. Jag sprang på bandet
då det gått 43(!) sekunder, då jag försökte få igång lite musik på mobilen att springa till. Så bandet
hade väl gått sakta sakta knappt 50 meter, när jag gick på det. Så lägger man på den farten jag
hade när jag väl sprang, så stannar klockan på 7.45 skulle jag väl tippa. Känns skönt att jag hela
tiden förbättrar mig. När jag väl började på gymmet låg jag på runt 10-11 minuter. Men en sak jag
kan meddela är att det kändes ordentligt igår, trots att konditionen förbättrats, att jag inte varit
på gymmet på ett tag. Det var bra jäkla tungt igår i maskinerna. Ändå så körde jag inte speciellt
tugnt. Det som märks i och med att jag cyklar på jobbet, är att jag ökat 20 kg i benpressen. Och
mer ska det bli. Ska försöka vara uppe i 80-90 kg innan sommaren är slut (d v s innan september)
är slut. Och försöka ha ökat lite till i varje grej jag gör. Lite sjukt igår var att jag enkelt tog 15 kg
i enarmsrodd... förvånar mig lite. Tror jag tyckt att 12,5 kg varit väldigt jobbigt förrut... och axel-
pressen, som jag kör med fria hantlar pga att det gör ont i maskin, var hur enkelt som helst igår.
Det tyder i och för sig på att jag inte körde tillräckligt hårt i de andra maskinerna kanske. Klarade
lätt 15-20 st. Var riktigt skönt. Ska fortsätta i den här takten, så kommer jag garanterat få super-
fint resultat.
 
När det gäller mitt hår, har jag fått lite mer näring till det. Men det är långt ifrån bra. Men bättre
än det var precis efteråt. Så lite mer inpackningar, bl a hade jag olivolja i håret igår, så kommer
det här bli okej i slutänden. Men jag är ändå fast besluten om att färga tillbaka håret mörkt, då
jag inte alls trivs i det här ljusa. Jag till och med frågade S om han ändå skulle tycka om mig,
även om jag blev mörk igen... egentligen en dum fråga då han bara sett mig i mörkt hår och har
verkat tycka om mig trots det. Men kommer att bli mörkbrunt hår nu till en början. Jag ska
säkerligen färga svart sen igen med. Men pga att jag alltid har haft slingor i senaste halvåret,
och nu pga att håret är slitet inte vill bleka slingor i det, så får det bli mörkbrunt istället.
Men när jag gör det får jag se. Just nu är det inte aktuellt, det får dröja ett par veckor så
håret får återhämta sig.
 

Så ser jag ut just nu...
 
 
XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0