Vilket proteinpulver är bäst?

Ni som läst min blogg på sistone har säkerligen läst att jag nu i månadsskiftet ska köpa
gymkort och ta tag i det här med träningen på allvar. Ni har säkerligen läst att jag även
ska börja använda mig av proteinpulver för att snabbare bygga musklerna i kroppen.
Men det finns ju en djungel av proteinpulver... vilket ska man välja liksom?

Jag hittade ett som jag tyckte verkade ganska bra. Men jag vet inte jag. Jag är ju ingen
expert på området om jag säger så. Bad en person som jag vet har tränat mycket
tidigare, om råd. Men fortfarande inte fått något svar. What to do liksom :)

Här är i alla fall ett som jag tycker verkar riktigt bra :)


Träningsnarkomaner och ni som provat proteinpulver, vad tycker ni?


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Julia

Three in one är ett bra proteinpulver med tre olika proteiner (vassle, kasein och ägg om jag inte är helt ute och cyklar). Funkar säkert bra som mellanmål också. Själv brukar jag nöja mig med vassle direkt efter träningen för att det har ett snabbt upptag och sedan ta kasein på kvällen som har ett långsammare upptag. Har alltså några olika sorters protein hemma som jag växlar mellan beroende på när jag ska ta det. Men har bara hört gott om three in one och dahlblads protein brukar ju vara gott, så kör på det om du fastnat för det och lycka till med träningen nu! :)

2012-01-15 @ 17:22:06
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0