Turbo-Fannan

Helgen i Sundsvall har varit ganska bra, förutom på söndags morgonen. Då jag blev osams med den
personen som åkte med mamma och mig upp. Tyvärr så var inte jag den som startade bråket. Blir man
anklagad för att inte göra någonting när man försöker att packa bilen, medan hon försvarar att sin
13-åriga dotter hela resan, så fort hon blivit tillsagd att göra något, varit störig mot sin henne och gått
och lagt sig i sin säng, då har man problem. Då får man vänta sig att man får skit tillbaka. Mig ger man
inte skit ostraffat om skiten man ger är helt obefogad. Så är det bara. Jag har fått krypa till korset ett
par gånger och erkänt att jag haft fel när jag bråkat med någon. Men denna gången är det den andra
personen som ska be mig om ursäkt för sitt beteende. Tycker det är jobbigt när man får skit utan att
ens ha gjort något.

Har fått lånat kamera av snälla Caroline när jag var uppe i Sundsvall, dels för att fota lite hundar på hund-
utställningen. Men glad att jag tog med mig en riktig kamera, för vilken natur det var i Sillre (5-6 mil nord-
väst om sundsvall) där vi hyrde stuga. Utsikt över Indalsälven. Och vilka dimmor det var på söndagmorgonen
när vi åkte hem. Så grymt. Satt och myste bakom ratten på Söndagmorgonen när vi åkte längs Indalsälven
och alla höga toppar till hundutställningen och hemåt. Körde förövrigt hela vägen mellan Sillre och Gävle,
ca 26 mil på Söndagen. Det var riktigt kul. Körde 120 km/h den sträcken. I love the need, the need for
speed :) Skönt med lite fart under hjulen :)

Har fotat lite efter att jag kommit hem med. Nedan ser ni bilder på Fannan (Fanny)
som jag tagit idag. Hon lekte på gräsmattan hemma idag.



Förövrigt så kan jag knappt gå just nu. Har så ont i ena skinkan. Antingen en väldigt öm sätesmuskel,
men troligen är det ischiasnerven som gör väldigt ont just nu. Jag har svårt att gå och böja mig ner. Och
att försöka vända mig i sängen, ja det är en hel verkstad. Glad att jag har ett ben som inte gör ont samt
har tränat länge så man orkar böka sig runt i sängen med armmusklerna. Så har min egna teknik just
nu när det gäller att vända sig i sängen. Gör sablarns ont just nu. Ingen höjdare alls. Betyder nämligen
ingen innebandy, så länge det gör ont eftersom jag inte kan springa på planen med den här värken.
Jobbigt läge =/


Här är några bilder från Sundsvall










Fannan kan skryta med att hon badat i Indalsälven :)


OBS! Copyright på alla bilderna. Fråga om ni vill låna. Jag brukar aldrig säga nej :)


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken underbart vacker hund! Vad är det för ras? =)

2011-11-13 @ 21:06:31
Postat av: Jenny Andersson-Mård

Det är en finsk lapphund :D Hon är bara 11 månader ännu. Många valpar utvecklas långsamt exteriört och blir färdiga första runt 2-3 års ålder. Så är fallet med Fanny. Så hon ser lite skum ut jämfört med vuxna finska lapphundar om man jämför henne med dem :P

2011-11-14 @ 08:47:59
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0