Kotmanipulation är min melodi

Var hos naprapaten idag för min onda skinka. Visst låter det onödigt att åka
till en naprapat för det. Var dock säker på att det inte var i onödan, då jag de senaste dagarna
blivit med och mer säker på att det är ryggen som påverkat mig. Vet ni vad? Det visade
sig att jag känner mig kropp väldigt bra... 5 kotor låg åt helvete.
Två kotor i ländryggen (varav den ena precis på det stället där värken strålar ifrån), Två stycken
i bröstryggen (vilket är förklaringen till att mina skuldror de senaste veckorna varit fulla med flera
stycker muskelknutor; ca 4 i varje skulderblad) och en i nacken (vilket är orsaken till den huvudvärk
jag lätt drabbas av de senaste veckorna som är som spänningshuvudvärk). Tänk vad kotorna kan
påverka en hel kropp.

Hade en ny, men superbra naprapat ikväll som är erkänd inom idrottskretsar i Uppsala. Han är 61
år; Arne Jägeving. Rekommenderar honom verkligen. Han tar en på fullt allvar och han går verkligen
igenom hela ryggen och nacken. Det gjorde aldrig den andra naprapaten jag var till för cirka tre år
sedan. Så känns skönt att man hittat en som verkligen går igenom allting.

Efter behandlingen frös jag som en skit. Men lite kallare temperaturer ute, iklädd vinterjacka på grund
av vädret satt jag och skaka tänder i bilen för att jag frös så mycket :) Tvingade pappa att slå på full
värme i bilen. Haha. Jag är en helt underbar dotter ibland alltså :P

Kan säga att jag har väldigt ont i ryggen på grund av behandlingsvärk. Och värre kommer det vara
imorn bitti. För cirka två veckor sedan tog jag mig knappt ur sängen på grund av värken i skinkan;
det bara högg i rumpan. Vaknade flera gånger om nätterna på grund av värken. Det har aldrig
tidigare hänt mig. Det var då jag förstod att något inte stod riktigt rätt till. Imorgon kommer jag nog
knappt ta mig ur sängen på grund av behandlingsvärken. Är så stel i ryggen att jag knappt kan böja
mig ner ikväll. Helt normalt. Har sveda och värk längs ryggraden på vissa ställen, där kotorna legat
fel. Helt normalt det med. Det blir alltid en påfrestning på den lilla lilla fina muskeln som ligger precis
intill ryggraden(min kompis har sagt det latinska namnet, kommer dock inte ihåg det). En irritation
liksom. Men det är en skön värk och jag vet att den kommer av välvilja liksom. Det var som jag
sa till naprapaten: "Det gör ju åt helvete ont, men jag vet att det är en positiv smärta, så man kan
utstå det..." Så nu hoppas jag få snabb återhämtning. Vill spela innebandy igen.

Anledningen till att jag fått dessa förskjutningar i kotorna stavas att det har hänt tidigare. Sedan
inser jag nog att jag har haft problemen sedan i februari när jag kraschade på skidorna. Ett plus
ett bli två. Lade ihop det faktumet att jag innan kraschen inte alls hade några problem med ryggen
på ett dåligt sätt (lite muskelvärk kunde man känna, men stå ut med). Jag var faktiskt konstigt stel
i vänster skinka hela sommaren som gick och vet att jag felbelasta när jag hade ont i knäet. Sedan
första gången jag spela innebandy igen efter kraschen, var nu i höst. Och då kom värken nästan
på en gång...

Det är som det är :) Får hoppas de håller sig på plats ett tag nu i alla fall :)


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0