Flykten från julen och verkligheten...

Jag trodde aldrig jag skulle komma på mig själv att fly från julen, även om jag känt ett par
år att jag är så trött på julen. Men i år kommer jag att fly och det med nytta med. Jag frågade
redan för 2-3 veckor sedan om det behövdes folk på jobbet på julen. Det var några som hade
lagt in om semester. Nu sitter jag här med pass både på julafton, juldagen och annandagen.
Känslan? Det känns väldigt bra faktiskt.

Jag har många gånger känt att julen är barnens högtid och därigenom också blivit en familje-
högtid. Men jag känner att min familj är så trasig - på många sätt - att jag hellre spenderar
dagen på jobbet. Det är helt sjukt att man känner så egentligen. Dessutom är jag ensam,
totalt utelämnad. Jag vet att jag har mer att ge än henne. Problemet är att den jag älskar
verkar vara totalt jävla blind, vilket gör mig förbannad. Ibland undrar jag om en stor fet
smäll skulle få ditt huvud att tänka om. Ditt misstag fortsätter...

Jag känner lite för att sjunga som Jennifer Lopez gör i sin låt "(What is) LOVE?";

"But I've wished for so long for someone to come and show me... Lead by example,
(Cause I've been waiting.). I've tried every age, i'm so tired of the game. I wanna be
somebody's girl. Would you show me the way? What if, I never find and I'm left behind?
(Should I keep hoping for love?) What if, I'm still the same? Status doesn't change?
(Gotta keep hoping for love) What is love? What is love? What is love? Somebody show
me (What is love? What is love? What is love?) Cause if you told me. (What is love? What
is love? What is love?) I wouldn't be lonely... (What is love?) Please show me.
I've been alone for the past three years on Valentine's Day... Christmas is no exception;
Birthdays no naughty presents. Back and forth, same action. I just want this to happen.
I've been singing love's praises. If you would show me...
"

Mamma pratar om att bjuda hem mina mor- och farföräldrar. Jag känner dock att det inte är
hela familjen. Min bror saknas, som på grund av att mamma sett till att han inte vill ha med
henne att göra. Min familj är inte hel utan väldigt söndersliten på många olika sätt. Jag umgås
hellre med några av våra gamla som vi hjälper på jobbet och lyser upp deras dag litegrann.

Man ska väl aldrig blanda in känslor i jobbet. Men när man jobbar med äldre, träffar dem i
deras hem, är det svårt att inte få favoriter. Precis när jag börjat, fick jag snabbt två favoriter.
De var borta på bara en månad. Man kan inte låta bli att beröras. I veckan som varit fick
jag skicka en med ambulans och misstänkt stroke. Det är gamla personer man har att göra
med. Man vet att det kan vara slut på bara en sekund. Men man lever med hoppet om att de
aldrig ska försvinna. Men man föreställer sig inte hur skört ett liv är - någonsin.

Hur som helst kommer jag spendera min jul på jobbet... och det känns faktiskt ganska bra.
Det kanske är en flykt från verkligheten. Men det känns skönt ändå...


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0