Ett rus av tankar, glädje och alla möjliga känslor

Känner mig för jävla taskig som inte uppdaterat bloggen ordentligt på
flera dagar. Vet egentligen inte vad jag har gjort som gör att jag inte
har haft tid.

Okej fredagen vet jag... jag åkte till Uppsala nästan direkt på morgonen/förmiddagen.
Väl där hängde jag med min kompis på gym och tränade. Det var åratal sedan sist. Men
trots att jag inte tränat på 9-10(!) veckor sedan (Bloggföljare vet att jag varit knäskadad),
så kändes kroppen fräsch. Speciellt eftersom jag ganska lätt kunde springa 20-25 minuter
på löpbandet utan problem. Kände mig jävligt stark. Har fått mersmak för det här med
gymträning för tillfället. Eftersom jag eventuellt flyttar in till Uppsala till hösten så har jag
planer på att försöka skaffa gymkort då och börja träna på allvar och verkligen ge det
en ärlig chans. Jag kan dra mig för att träna, men samtidigt så ställer jag mig frågar "varför?",
eftersom känslan efteråt är så obeskrivligt skön :) Jag tänker inte kalla mig för träningsnarkoman,
inte minsta tillstymelse alltså... Men det är något visst att känna att musklerna är helt stumma.
Jag har dock fått betala ett dyrt pris för de där ca 25 minuterna på löpbandet i fredags... har inte
haft någon ork i benen på hela helgen... Tur att jag inte skulle springa ett maraton.

Har spenderat helgen på ett lugnt, men onyttigt sätt (skäms som fan). Käka massa godis och
strunt på bion i fredags kväll. Såg nya Pirates  of the Carribean. Sjuk humor som man har, så
satt man och skratta åt Jack Sparrows sjuka skämt. Folk i biosalongen skrattade lite de med,
men inte åt samma sjuka saker som mig. Kanske saknas någon skruv däruppe ändå (får inspektera).

Beställde även pass i Fredags. Den 16 juni på morgonen bär det av till Rimini. Jag har aldrig
varit i Italien förrut, så det ska bli en upplevelse :) Sedan nu på Lördag som kommer, den 28:e maj,
är det Gröna Lund tillsammans med Ulla och hennes familj som gäller. Får väl se om jag står som
en anorexiasjuk människa och stoppar fingrarna i halsen för att kunna spy, eftersom jag är åksjuk.
Tro mig, jag har gjort det förr. Åkte för mycket attraktioner på Gröna Lund för en 3-4 år sedan. Slutade
med att jag stod i en buske, längs Djurgårdens strand nedanför Nordiska muséet och stoppade fingrarna
i halsen för att jag var så åksjuk. Kanske ska komma ihåg den gången på Lördag eller... Nä det får blir
fullt ös medvetslös som gäller. Man är ju inte på Gröna Lund så ofta direkt... Så bättre att gå all-in och
ha kul när man ändå är där. Illamående får man ta på hemvägen. haha!

I helgen som kommer är det hundutställning i Österbybruk med. Jag var inne ett tag, strax
efter Ängsöutställningen (som inte gick så bra), att anmäla Fanny till denna i Österbybruk. Men på
grund av att jag inte visste hur jag skulle få henne at gå bra så valde jag att avstå. Efter 2 gånger
på valpkursen insåg jag vad som krävs, Mamma Scans köttbullar. Våran lilla dam är en kräsen tjej.
Då var dock anmälnings- tiden passerad och jag fick konstatera att vi får vänta med att ställa ut
Fanny igen (dock ska hon ställas ut inofficiellt på en inofficiell utställning i Åkesberga den 11 juni,
så får ett kvitto då på hur det här med köttbullar fungerar då). Hur som helst så ställs Finska
Lapphundarna ut på söndag den 29 maj. Så det kommer definitivt bli en resa till Österbybruk då och
kika på dem :) Kommer troligen ta med mig Fanny också då, så hon får träffa lite hundar :) Ska bli kul
att åka på utställning igen :)

Jag har hunnit klippa mig i helgen med. Så nu ser jag ut som hej kom och hjälp mig, eller inte :P
Nä men håret är lite kortare, dock upplever jag att det aldrig blir längre... Frisören som tar för mycket
varje gång kanske? :P Nu började det bli dags att sova. Imorgon kväll ska jag iväg till Mona, som
födde upp Fanny och hälsa på. Då får man träffa Sotis, Kickan, Trixie, Catena och Vouiti (Monas hundar)
igen. Tycker om dem allihopa. De är så goa. Kommer dock kännas lite märkligt att det inte är några
valpar där eftersom det varit det alla gånger, utom en när vi varit där :) Men vi har ju Fanny med oss,
så hon får väl livas lite :) Får se hur hon reagerar på Monas hundar, framförallt Sotis som är hennes
mamma. Men kommer nog bli bra :)

På Onsdag ska jag på anställningsintervju för hemtjänstjobb inom Östhammars kommun. Wish
me luck. Sedan har jag en del samtal att ringa denna vecka med. Jag känner att jag inte riktigt hinner
med allting. Men har nog att göra med att jag är van att inte ha så mycket att göra, så hjärnan har gått
på lågvarv under en tid, vilket gör att det tar ett tag för den att komma igång igen :) Men snart så är
jag nog back on the track. Vet inte om jag kommer att jobba hela sommaren (visar sig). Men ska i alla
fall bli skönt att få något att göra ett tag (om jag nu får jobbet vill säga).

Jag känner mig stolt över mig själv ikväll faktiskt. Inte bara för att jag fixat med Fannys hemsida...
utan för att jag känner att jag tagit ett steg för att må bra själv de senaste 2 veckorna. Jag har dock separationsångest från min katt Lexus som jag älskar massor. Får tårar i ögonen då jag tänker på att
jag kanske kommer flytta och att han i det läget inte kommer få följa med. Det låter kanske konstigt att
säga så om han är min. Men han är en van utekatt, han vet bara om detta och skulle han följa med mig
om jag flyttade, skulle det troligen bli så att han inte kommer få vara ute... och hur jobbigt det än är att
eventuellt flytta ifrån honom, så har jag inte hjärta eller mage till att stänga in honom i en lägenhet. Det
är inte sjysst eller rättvist mot honom. Jag vet att katter kan anpassa sig. Men han har rätt till sin frihet
att kunna gå ut som han alltid haft. Men ett som är säkert är att jag kommer att hälsa på honom massor...
Jag är stolt över mig på ett annat sätt med, när mamma och pappa beställde pizza ikväll, valde jag att ta
en sallad istället för att ta en pizza. Jag valde en egenihopplockad sallad med kyckling, fårost, avocado, isbergssallad, gurka, majs, tomat och lök med Rhode Islanddressing till. Tidigare hade jag valt en pizza
framför sallad med. Men jag kände att jag varit för onyttig hela helgen, så det bästa för mig vore en
sallad.

Har dessutom fått massa konstiga bilder i huvudet, på grund av den bok som jag påbörjade i höstas.
Hört massa låtar och genom dessa sett filmscener baserade på "boken". Jag är ingen producent,
regissör eller filmskapare... vad jag vet. Men rätt häftigt när man får en sådan där wowkänsla av vissa
låtar att de skulle passa perfekt in här i det sammanhanget i scenen. Jag ser bilderna framför mig redan
nu, scenerna spelas upp om och om igen... Hm om det blir något av dessa scener i framtiden? Den som
lever får se :)

Nu längtar jag efter körkort, att åka till Minna och Pernilla och träna med hundarna, att åka till Gröna Lund, Titta på utställningen på söndag, Gå på utställning med Fanny igen och åka till Rimini. Har ganska
många saker framöver att se fram emot. Jag längtar efter och saknar en speciell person med. Hoppas
jag får träffa denna i veckan som kommer :)

Nu är det dags för sängen, eller soffan... Sover ju hos Fanny inatt nere i vardagsrummet. Har suttit
och trixat lite med hennes hemsida; http://www.lapptoppensfazzi.webs.com nu under kvällen. Så därför
klockan dragit iväg. Men nu blir det till att försöka sova. Saknar dock en viss person mycket ikväll. Men
det är inget ovanligt... det gör jag varje väll :)



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0