Förkylning; bryt ut och försvinn...

Jag är så less just nu på att jag går och har någon förkylning i kroppen som inte
riktigt bryter ut så den kan försvinna. Vaknar upp täppt i näsan varje dag och har
gjort det i säkert 2 veckor om inte mer. Hosta har jag gjort i säkert en månads
tid till och från. Så börjar bli ganska less, eftersom jag vill komma igång med
att börja springa igen, dels för att kunna komma igång och vara bra tränad till
hösten när innebandyn börjar (om det nu blir något lag). Struntade i förkylnings-
känslan i måndags och sprang. Och jag kan lova att det absolut inte kändes bra.
Luftrörena och lungorna skrek att jag skulle sluta. Sved i både luftrör och lungor.
Dessutom blev halsen alldeles sträv. Så var absolut ingen bra idée. Så känns
lite jobbigt.

Nu går jag och hoppas på att förkylningen bryter ut ordentligt. Jag brukar aldrig
hoppas på att bli sjuk. Men känns ändå som det bästa just nu, eftersom jag då vet
att bakterierna kommer vara borta när det är över. Nu blir jag bara frustrerad
över att jag inte kan springa. I och för sig är jag lat av naturen. Men vad fasiken,
när man vill springa, så vill man ju att det ska gå utan problem. Så nu hoppas jag
att min förkylning försvinner...


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Linn

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-07 @ 11:49:23
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Jenny

Tack så mycket Linn :) Jag uppdaterar den kanske varannan dag, ibland varje dag. Ibland kan det gå ett par dagar mellan gångerna. Det är för att jag inte har tid jämt på grund av att jag har en hundvalp på snart 5 månader hemma som kräver en del tid. Och sedan ibland när jag väl har tid att blogga, kommer det inget vettigt ur mig. Vill inte att bloggen ska bli som en dagbok där jag skriver vad jag gjort varje dag, även om jag skriver ibland vad jag har gjort. Men jag vill skriva om saker som berör, väcker känslor och som har en mening :)

2011-05-08 @ 10:45:12
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0