Drömresan...

Under senvintern och den tidiga våren har jag ägnat mycket tid på körskolan i Uppsala
för slutspurten av mitt körkort. Och det har faktiskt gått väldigt bra. I stort sett varenda
gång jag lämnade skolan så känns det som att jag gjorde det med ett stort leende på
mina läppar. Att vara så nära körkortet som jag gör nu, att ha klarat utbildningskontrollen
(som är som är detsamma som en uppkörning) och att nu bara ha teoriprov och
uppkörningen kvar, gör att jag känner mig fri. För mindre än ett år sedan började jag
sedan började jag uppskatta små saker,  t ex att solen skiner en dag. Bara det gav
mig ett stort leende på läpparna. Det var en sak jag inte kände innan jag började
leva mitt liv i den andan att försöka bry mig mer om mig själv än andra, vara positivt
och inte se negativt på allting. Dock har jag fallti tillbaka i det negativa lite, vilket jag känt
själv, på grund av att det varit massa strul och motgångar på senare tid. Naturligtvis så måste
det komma dagar när även världens mest positiva människa, är negativ och har
riktigt usla dagar. Men det är livet som passerar och det är helt normalt att ha sådana
dagar med. Dock har jag haft alldeles för många dåliga dagar på sistone. Så känner verkligen
att jag måste försöka vara mer positiv nu, för jag mår verkligen inte bra att gå runt och vara
negativ hela tiden. Inte heller människor i min omgivning gör det.

För ett tag sedan satt på bussen på väg hem från en körlektion. Då skapades en dröm. Känslan
av frihet och solen, glädje och äventyrskänsla fick mig att bestämma mig för att jag en dag i
framtiden ska göra den där drömmen till verklighet. Jag bestämde mig för att jag ska åka
till USA och göra en roadtrip; Ta vägen från New York ner till Miami. Sedan ta vägen längs kusten;
New Orleans, Houston, åka längs mexikanska gränsen, förbi Tucson, genom Phoenix och ända till
Los Angeles för att bada i Stilla havet :) Det kommer inte bli billigt. Så man lär spara en massa pengar
först. Men har man ett mål tror jag att det är lättare att sikta dit. Sen kanske åka upp till Yellowstone
nationalpark :)











XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0