Harry Potter & the Deathly Hallow part II

Så är det bestämt, den 14 jul klockan 20.30 börjar resan till slutet för Harry Potter
och hans vänner. Jag har väntat och väntat. Jag vet i och för sig slutet på sagan,
men vill ändå se det på film. Det är början till slutet, en älskad epok som går i graven,
en följeslagare till oss Harry Pottergalningar som går i graven. JK Rowling har tjänat
miljardbelopp på historien om Harry Potter.

Jag kommer att gå tillsammans med min kompis Ulla. Hon proppsade på att vi skulle
gå på en vanlig utställning. Men jag sa att det kommer bli väldigt häftiga strider som
säkert kommer blir grymma i 3D. Hon gav med sig till slut. Glad var jag. Jag ser verklingen
fram emot det.

           


Jag har massor att se fram emot i juli. Ni som känner mig (jag minns nämligen inte om
jag skrev om att jag skulle på utställning i helgen som var) vet att jag var på utställning med
Fanny i helgen som var, med lyckat resultat. Hon var visserligen ensam valp i sin ras. Men
det betyder inte automatiskt att man får de bästa priserna för valp eller bästa kritiken. Men
Fanny lyckades. Hon fick HP (som är det bästa man kan få på inofficiella utställningar) och
kammade även hem priset som BIR (Bäst i ras). När det sedan var dags för BIG (Bäst i
gruppen) bland valparna, ställdes hon emot en japansk spetsvalp och pomerianvalp. Båda
dessa hade gått felfritt i ringen när de gick i sin klass. Fanny gick bra, men inte 100%. Så
jag visste att det skulle bli tufft. Vi blev 3:a av 3 hundar i BIG-finalen. Men jag var glad ändå.
Och det lovar gott inför framtiden. Jag ska ställa ut henne två gånger i juli; 13 juli på Möklinta
Royal. Det är en inofficiell utställning. Sedan är det dags för stora sammanhang med en officiell
(dock är alltid valpklassen inofficiell) utställning i Köping den 23-24 juli. Det är en internationell
utställning. Så det kommer kunna komma valpar av rasen från andra länder och så. Så det
kommer att bli spännande...

När det gäller Juli så ska jag också jobba då. Börjar under de första dagarna i juli. Sen jobbar jag
under juli och augusti. Får se om det blir något fortsatt jobb i höst. Hoppas det. Men det där vet
man ju inte i förväg eller så. Men hoppas verkligen det.

Nu är det dags för sängen. Ska upp halv åtta imorgon. Ska till jobbet i Östhammar för en timmes
utbildning för att kunna få medicindelegering för när jag ska jobba. Men det ska inte vara några problem.
Läste igenom papprena idag för det. Förra året när jag fick delegering under min tid på Olandsgården
i Alunda kunde jag sakerna flytande. Det kändes ringrostigt i början. Men nu så efter att ha läst igenom
häftet en gång, så föll allting på plats igen. Så får hoppas det går så bra som det känns just nu i alla fall.
Sen imorn ska jag läsa massa teori. Ska skriva teoriprov på skolan på fredag (dock inte det riktigt, utan
det som gör att jag blir godkänd för att skolan ska boka in mig på uppkörning och riktigt teoriprov). Får
hoppas det går bättre denna gången. Det är rätt sjukt. Många har problem med uppkörningen, men inte
teoriprovet. För mig verkar det lite tvärtom (kanske för att jag inte läst någon teori). Men jag har klarat
en så kallad utbildningskontroll som är detsamma som en uppkörning på skolan. Så det känns som att
det sitter bättre än teorin. Bilkörningen fungerar utan problem. Går så fint så :) Nu är det dags att sova.

Godnatt...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0