Gott på kvälls- / nattkvisten...

Jag var lite småsugen på något att tugga på nu när jag lade mig i sängen.
Samtidigt som jag var väldigt törstig. Naturligtvis ska man låta bli att äta en
massa så här sent. Men kände ändå att jag ville tugga på något. Så jag valde
Macadaminötter som är riktigt gott. Sett till kaloriinnehållet på ungefär
700 (!) per 100 gram så verkar det inte så nyttigt. Men nötter är nyttigt i
lagom mängder eftersom det mesta fettet är omättat fett (d v s bra för kolestrolet).
Det sägs att ca 50-100 gram nötter är lagom mängd att äta per dag. Lätt
dock att det kan överskrida den mängden när man äter det som snacks. Men
ofta mättar de så bra att det inte behövs.



Sedan valde jag att dricka nya Fun Light "Kiwi och Grönt te" som var riktigt god.
Vet att det innehåller massa onyttiga sötningsmedel. Men gillar det ändå så tog
det ikväll.



Har varit en bra men jobbig dag. Började dagen på gymmet strax efter 12 och
lämnade sedan gymmet för att lämna papper på socialtjänsten, eftersom det är
helt omöjligt att få ett fast jobb. Så ska få lite försörjningsstöd framöver är det
tänkt, om det inte är något som sätter käppar i hjulen. Ett tag drog jag mig för att
söka hjälp, för jag ville klara mig själv... vara ensam och stark samt att jag hört
dåliga saker om det från två vänner. Men ibland måste man inse att ensam inte alltid
är stark. Jag erkände mig besegrad och bad om hjälp. Så vi får se vad som händer.

Jag har dessutom köpt en ny skrivare, då min gamla sjöng på sista refrängen. Blev en
Canon Pixma MG6150. Den har fått bra recensioner på nätet, så hoppas det är något att
ha. Men det ska nog inte vara något skit i alla fall. Sedan har jag köpt lite kläder också.
Kläder går alltid åt. Jag vet att det finns en del klädesplagg som hänger just nu. Men det
är för att jag inte känner mig fullt bekväm i dem just nu. Ska använda dem framöver
har jag tänkt. Jag har dålig kontroll på alla mina kläder i dagsläget med. Så det gör att jag
inte använder så mycket kläder heller. Men det blir nog bra i längden...




Köpte även en ny sport-bh. En rosa (tycker om rosa).
En Nike Legacy Bra blev det :)


Nu är det dags att sova. Jag är helt slut i benen ikväll efter att ha gymmat och sprungit runt
i massa affärer. När man har så här ont, så undrar man ibland hur man lyckas genomföra
innebandymatcher på 3x20 minuter. Jag har aldrig så här ont efteråt. Oftast är jag bara seg
i benen efter en match. Verkar som jag är allergisk mot träning :P Skämt åsido. Trots värken
gick jag i alla fall en promenad med Fanny när jag kom hem ikväll. Och jag lät henne gå utan
koppel. Är första gången jag gör det. Skulle aldrig ha gjort det om det var mitt på dagen. Men
det kom inga bilar ikväll och kommer sällan bilar vid den tiden jag var ute. Så hon fick gå fritt ikväll.
Och det gick över förväntningarna, förrutom att hon inte lyssnar till fullo jämt. Fast hon lyssnar på
nej och stanna. Och lyssnar hon inte första gånger, räcker det att höja rösten och ryta i lite. Då
är hon som ett ljus.

Bävar för imorgon. Kommer har världesn träningsvärk i magen och axlarna. Körde benpress
(60 kg i 10 x 3 repetiotioner). Var riktigt tungt i slutet. Men det gick. Jag börjar känna av magen smått
ikväll redan nu. Gjorde även situps med 15 kg vikter i 10x3 repetitioner. Sedna axlarna, de får jag alltid
ont i utan att jag vet varför. Ärfligt tror jag. Dåliga axlar är en dålig gen från mammas sida. Sedan ska
vi klippa klorna på Fanny. Hon ogillar det starkt. Och sist var jag så dålig att jag lyckades klippa henne
i pulpan. Då blödde hon i 1 dygn ungefär. Så kände mig riktigt dålig då. Men det går över. Får hoppas det
hyfsat imorgon.

Godnatt folket.



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0