Beslutsångest...

Jag kommer tjäna en del pengar nu i sommar (vet inte sen om jag kommer fortsätta
jobba som vikarie till hösten sen; hoppas det i alla fall). Och jag har länge velat ha system
digitalkamera. Men jag vill också ha en Iphone (men har bestämt mig för att vänta på
5:an eftersom den enligt uppgifter kommer lanseras under hösten). Jag behöver också
en ny bärbvar dator (även om den jag har faktiskt fungerar fortfarande och är rätt
okej (förutom att jag har pajat eluttaget in i datorn lite även om det fungerar felfritt
ändå). Jag oratade också ett tag om att jag ville ha en extern hårddisk. Men den
externa hårddisken har jag redan skaffa (555 kronor för 2TB på MediMarkt för ca 2-
3 månader sedan). Så man undrar ju lite över vad man ska prioritera. Men känns ju
som att det borde bli den där systemkameran. Men samtidigt så ska jag eventuellt
försöka flytta till hösten. Men beror ju lite på om jag får tag på en lägenhet också. Det
är inte det allra enklaste. Man göra intresseanmälan i stort sett varje dag, men man
står så långt bak i kön att det tar år och dar innan man kommer framåt känns det som.
Så lär nog dröja ett tag.

Så vad ska man satsa på då; en hyfsad kamera för ett par tusen eller en värsting
på över 10 000 kronor. Det vore enklast att köpa en kamera som inte är så dyr. Men
känns som att det är bättre i längden att kanske köpa den dyrare. Har funderingar
på att köpa en Canon Eos 7D eller en Canon Eos 60D. Men det lutar åt den första;
7D. Men den kostar skjortan också. Men bättre att satsa på något ordentligt som håller
i ett par år istället för att köpa något billigt som inte är lika bra. Får se vad det blir. Det
lär dröja någon månad till i alla fall innan jag köper den. Så vi får se. Hoppas att jag kan
ha den i augusti då jag troligen åker på rasspecialutställning som Svenska lapphundsklubben
anordnar i Ånnaboda utan för Örebro 5-6 augusti.


Har ni några tips eller erfarenheter kring 7D så är ni välkomna at kommentera...
Alla tips och råd gör mig glad :)



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0