Only god can judge me ... But I don't believe in god...




Har varit i Uppsala idag. Kört hela tiden idag. Undra om mamma varit rädd ?
Haha.

Vi skulle köpa lite grejer till Fazzi, våran vovve som är sex veckor idag. Dock
är det två veckor kvar tills det att hon får komma hem till oss. Brorsan, mamma,
jag och Stefan var och hälsade på Mona och alla vovvarna och katterna igår. Trevligt
som vanligt. Uppfödaren som har kenneln; Mona, är supertrevlig och lätt att ha
att göra med. Skönt. Tycker om människor som inte är konstlade eller intevecklade.
Hon är inte konstlad eller invecklad, så tummen upp. Blev även bestämt det som varit
på tal en kort tid, att brorsan och Stefan kommer ta Farin :) Så nu är det två
vovvsingar i familjen, dock kommer Farin bo hos brorsan och Stefan, medan
Fazzi bor hos oss. Men de kommer nog träffas mycket de små liven. Och då kommer
det bli racing kan jag lova. Sedan handlade vi lite andra saker och var till mormor
och morfar en sväng.

Vi köpte halsband till Fazzi. Mamma köpte ett till henne, men det är bara ett som går´
att spänna ut en liten bit, vilket gör att hon kommer växa ur det ganska snabbt.
Så jag köpte även ett lite större. Jättebra pris på dem; 24,50 kronor. De är supersnygga.
Det jag köpte är blått och kommer från en kollektion som heter tatto. Grunden öär blått
och sedan är det hjärtan, dödskallar och rosor i färg som ser ut att vara taturade,
samt en banderoll med texten; "Only god can judge me..."
Uttrycket är så klockrent tycker jag. Jag brukar ibland själv använda mig av det uttrycket.
Dock lägger jag till; "... But I don't believe i god..." Tycker det är lite passande för mig.
Jag går min egen väg litegrann, bryr mig inte så mycket om vad andra tycker. Den enda
som kan döma mig och i så fall straffa mig är det som människor kallar för gud. Men
eftersom jag inte tror på gud, så blir uttrycker lite som " Jag gör det jag känner för och
går min egen väg. Vad människor tycker är upp till dem... jag bryr mig inte..."
I och för sig så bryr jag mig väl ibland om vad människor tycker. Men oftast är jag
ganska självständig. Jag gillar självständighetsgrejen. Det är både en frihets- och
styrkekänsla. Jag önskar att jag hade lite större biceps så jag kunde lägga ut en bild
på när jag leker spännis som en koppling till detta stycke. Men lägger ut bild på
halsbandet, lånat från hemsidan till den butik vi köpte det på :)


Så ser halsbandet jag köpte till henne åt.
Detta ska hon ha som vuxen :)


Detta halsbandet ska hon ha som valp :)


Sen fick våran smällfeta katt Oskar (8,5 kg med pinnar till ben) dietfoder idag.
Han behöver det. Han kommer rulla fram snart annars. Vi köpte maten på granngården.
Det går verkligen att spara pengar på att åka dit och handla kvalitetsfoder. Våra
katter har alltid fått whiskas, Friskies eller något annat halvtaskigt foder. Jag säger
inte att de är dåliga. Men märkesvarorna har nog gått igenom lite mera tester och
är troligen ännu bättre. Det blev 10 kg Royal Canin Light. Light är inget negativt
i detta avseende. Man ska ju inte köpa lightprodukter. Men när det gäller katt- och
hundmat är lightprodukter en helt annan sak än när det gäller människoföda.
När vi burit in påsen, sprang alla tre katter (den fjärde äter ju inte kattmat?)
runt påsen och när pappa började öppna den, ställde sig Oskar mot den så den
höll på tippa. Han var så sugen på maten, att han höll på att få morrhåren avklippta
när pappa klippte upp påsen. Min katt Lexus betedde sig likadant. Ibland är de verkligen
riktigt odågor :P


Lexus sitter på bakbenen och ska vara med när pappa öppnar säcken med kattmat.
Kan säga angående bakbenssittandet så är det Lexus expertis...


Imorgon tror jag att
jag ska baka bröd. Jag har verkligen kommit in i en
period just nu då jag inte alls gillar köpt, mjukt bröd. Tycker allt är lika
tråkigt... Så imorgon ska jag nog baka bröd med solrosfrön, pumpafrön,
linfrö och morötter i. Hoppas jag har lite grövre mjöl hemma med. När jag
bakar bröd nu för tiden är jag jättenoga med innehållet. Jag gillar nästan
inte ljust bröd längre, om det inte är hembakat. Men sen vet jag också att
mörkt bröd i 99% av alla fallen är bättre än det ljusa brödet. Det finns tyvärr
ett fåtal mörka bröd som innehåller massvis med socker, men som man inte
tänker på eftersom man tycker att övriga ingredienser kombinerat med
att brödet är mörkt, automatiskt bör göra brödet till ett nyttigt bröd. Det
är inte sanningen. Det finns många bra köpebröd som är nyttiga. AXA gör
riktigt bra bröd. Sedan Fazers och Pågens frökusar är riktigt grymma och
goda bröd båda två. Men jag vill ändå påstå att hembakt bröd för det mest
är bättre ändå... och framförallt vet du exakt vad som är i det :) Det gillar
jag :)

Sen tänkte jag faktiskt försöka mig på att baka egna semmelbullar. Jag gjorde
det förrförra året. Det blir så extremt mycket bättre än att köpa färdiga
semlor. Brödet är ofta fruktansvärt torrt och tråkigt på köpta. Och nästan alltid
är det någonting som man inte tycker är bra med dem; för torra, för lite madel-
massa, för söt grädde, för lite grädde... ja det kan finnas en del fel med köpta
semlor. Därför bakar man dem själv, så behöver man inte vara missnöjd. Då
sötar man grädden så mycket som man tycker själv, man tar så mycket mandel-
massa man vill ha (I mitt fall river jag mandelmassa och blandar ihop med vanilj-
kräm gjord på snabb vaniljsås så man får en bra massa), man kan vräka på en
liter vispad grädde på semlan (kanske inte troligt), man kan helt hoppa över
någon ingrediens om man inte gillar den... Att göra själv är alltid bäst. Och jag
kan säga utan att skryta eller på något sätt verka självkär, att mina semlor
är bäst :) Fick höra av en person när jag bakade för två år sedan att mina semlor
var jättejättegoda :) Sådant blir man glad över. Mina föräldrar tycker också att
mina semlor är superbra :) Så jag vet, jag kan och jag är duktig på det. Det ni,
slå det alla därute :)

Nu ska jag sova. Först ska jag dock läsa lite bok först. Har fastnat med skallen
i Kristina Olssons bok "Askungar", som jag pratade om i bloggen för ett par dagar
sedan. Den är grymt bra. Alla borde verkligen läsa den. Är på sidan 128 av 398.
Saknar litegrann att jag inte har förmågan som jag kunder förrut, naglas av en
bok så mycket att jag trots extrem trötthet måste fortsätta läsa för att det är så
spännande. Det kunde jag göra när jag var yngre. Jag vet inte om det kanske har
att göra med att den här boken kanske inte är lika spännande, även om jag tycker
det. Men den är bra i alla fall, så läs den...

Eran röst i natten, vart ni än är.
Godnatt världen!




XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0