Vargavinter... - 29 grader

Jag ska försöka mig på en seriös blogg inom ett par dagar. Jag hinner knappt blogga
just nu. De lediga stunder man får med vovve går åt till att ta igen sig och vila, eventuellt
sova. Inatt var jag vaken 02.15 med vovven och sedan 05.42, innan jag slutligen gick upp
klockan kvart i nio imorse. Men man har tappat ett par timmars sömn. Och idag på
eftermiddagen fick bli barnvakt åt brorsans valp (kullsyster till våran). Så det har varit
full rulle på eftermiddagen. Nu ligger våran; Fanny och brorsans; Sivan, och sover. Skönt.
Själv är jag supertrött. Så funderar på att ta en liten powernap. Inatt som kommer får jag
sova hela natten i alla fall, då det är mamma som har vakten :) Skönt.
Skönt eftersom det troligen blir kallt inatt igen. Kan lugnt säga att det inte var någon
höjdare att vara ute inatt runt halv tre när termometern visade -29

På torsdag förmiddag bär det av till Ulriksberg, ett ställe en mil från Säfsen i Dalarna.
Mamma fyller 50 år på fredag och hon ville inte fira det hemma. Så vi åker iväg istället.
Har hyrt en lägenhet några nätter i Ulriksberg. Så idag har jag tvättdag. Ska tvätta tre
maskiner tvätt idag, hur det nu ska gå. En ligger just nu i maskinen. Men får köra snabbtvätt.
Inte så mycket saker som är jätteskitiga heller. Så det går nog bra. Fräscht med rena kläder
i alla fall. Sedan håller jag på att göra en roadtripskiva. Det tar ca 4 timmar upp till säfsen. Vi
får nog lägga på en eftersom Fanny ska med upp också. Vi lär nog stanna och rasta henne
två gånger. Förhoppningsvis sover hon mycket. Igår somnade hon i buren när vi åkte bil.
Så förhoppningsvis så sover hon imorn också :) En skiva som kommer få åka med är min
nya Jill Johnson-skiva. Tro det eller ej, men jag är ett stort fan av Jill Johnson. Får se hur
många läsare som slutar läsa bloggen nu. Får väl världens töntstämpel :P
Haha. Har ni några bra låtar att föreslå så skriv i kommentarsfältet. Uppskattar det :)

Jag har suttit och tänkt en massa. Jag har ju inget jobb just nu, men kommer förhoppningvis
ganska lätt få det efter att körkortet är klart. Verkar så i alla fall. Vi får väl se vad det blir.
Men jag har verkligen förhoppningar på det :) Och hur som helst så kommer körkortet underlätta
det för mig att få jobb. Jag har börjat fundera lite på saker som jag vill investera, eftersom det
är av intresse. Så här är en liten önskelista...

1.       Systemkamera + något extra objektiv (Foto är kul och jag vill kunna göra det professionellt).

2.       Extern hårddisk (Det behövs någonstans att lagra bilderna)

3.       Ny bärbar dator (Min är över 2 ½ år gammal. Vilket märks. Datorer är färskvaror)

4.       Ritplatta till dator (vill förenkla det att rita i olika illustrationsprogram på datorn)






XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer
Postat av: Matilda

Super fin header, gillar ögonen :)

2011-02-20 @ 20:33:02
URL: http://muttiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0