Recept på riktigt god lunchmat

Jag har lite konstig smak vad det gäller mat :) Jag gillar lite konstiga smakkombinationer
har jag fått höra. Pappa är inte alls förtjust i min ris och tonfiskröra med majs :)
Haha. Men jag tror det är han som är för kräsen och för konservativ och inte vågar ta
ut svängarna. Sedan brukar jag göra en morot, bacon och bönröra med sting i som är riktigt god.
En sådan tänker jag göra nu :) Jag är jättehungrig :) Skulle kunna äta en hel oxe känns
det som :)

När det gäller den första röran med ris och tonfisk.
Du kokar ris och majs (var för sig alltså). Sedan slänger man ihop det på en tallrik,
tillsätter creme Fraiche och tonfisk (i vatten på burk). Enkelt och supergott tycker jag.

När det gäller den andra röran med bacon och bönor börjar du med att skärna ner
baconen i mindra bitar. Finriv en morot, eventuellt två om morötterna är små. Öppna
en burk bönor på konserv (eller om du kokar själv vilket nog är ännu nyttigare). Sedan
steker jag på baconen i pannan. Det ska inte vara hårt stekt. Efter detta tillsätter jag
bönorna och morötterna och steker på dem lite (ca 4-5 minuter) så de blir varma. Sen
är det bara i med lite creme fraiche, mängd bestämmer du själv. När detta är gjort och
creme fraichen har "smält ner" och blivit som sås, kryddar du med lite chilipulver och
tillsätter thai sweet chili sauce (jag använder santa maria). Du får själv avgöra kryddningen.
Jag brukar ha i ganska mycket chilisauce :) Jag gillar mat med smak :)

Det låter säkert som helskumma kombinationer. Men jag tycker det är riktigt gott. Så
vill ni prova något annorlunda och ni vet att ni gillar ingredienserna, så testa :) Den röran
med ris och tonfisk tror jag är riktigt bra mat faktiskt. Så laga maten och njut. Har ännu
inte bestämt mig för om det blir bönröra eller röra med ris :) Sugen på det sista då det var
riktigt längesen som jag åt det :)



XOXO Jenny has left the building. To be continue :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0