Dream as if you will live forever, live as if you will die tomorrow...

Dagligen stöter vi på saker i samhället som vi upplever som orättvisa mot andra människor;
människor som drabbas av cancer eller andra former av sjukdomar som påverkar livet och
"förstör" det, par som inte kan bli gravida, förälskade unga par som skiljs åt av olyckor...
Det finns så många saker som vi möter i samhället varenda eviga dag som vi för stunden
reagerar över, men som vi i nästa sekund har glömt. Vi reflekterar inte över de saker vi möter
utan går vidare i full fart utan att stanna upp...

Med detta menar jag inte att vi ska börja grubbla för mycket. Men jag tror alla människor och
samhället med skulle må bra av att kanske stanna upp en sekund och reflektera över saker.
Jag är tyvärr en tänkare och grubblare ibland och med tyvärr så menar jag ibland när man
grubblar över något så kör man fast och det kan bli en ond spiral av det hela. Dock är jag ändå
glad över att jag är det, för det har fått mig att tänka efter mera och framförallt bli en ödmjukare
människa just i de avseenden när man träffar på människor som råkat ut för olika öden...

Artisten och American Idol-deltagaren Chris Medina har verkligen fått känna på livets prövningar. För
fyra år sedan friade han till sin flickvän Juliana Ramos och glädjen var stor. De planerade att gifta sig
inom två år och under hösten 2009 var det äntligen dags. Men endast veckor före bröllopet förändrades
livet brutalt för Chris. I en bilolycka skadades Juliana svårt och fick hjärnskador som har påverkat att
hon sitter i rullstol och inte längre kan gå ordentligt och hon inte pratar normalt. Men för Chris fanns
aldrig tanken att ens lämna henne. Hon var ju hans fästmö, egentligen innerst inne fortfarande den kvinna
han hade förälskat sig i och älskade, förutom att hon inte kunde uttrycka det på samma sätt som
tidigare. En tragisk men tyvärr sann historia om två människor vars liv blev helt omkullkastat... Jag är
inte kristen, jag tror inte på gud. Men det är ändå i dessa lägen man ifrågasätter guds existens och den
godhet som han påstås ska utbringa till människor. Vad hade dessa två unga människor gjort för att
förtjäna detta?

Chris historia får mig att gråta. Jag gråter som ett litet barn just nu. Han har gjort en låt som heter
What are words, där han ifrågasätter det här med det människor säger till varandra och trovärdig-
heten i orden om man vid en sådan här händelse väljer att överge sin fästmö. Då kan inte orden man
sa till sin pojk- / flickvän i det läget man friade, ha betytt någonting. Jag säger inte i och med detta att
man ska stanna hos en människa som är fullkomligt som en "grönsak" eftersom den människan aldrig
kommer kunna uppleva eller förstå något längre. I de lägena förstår jag att människor går vidare. Men
jag tycker samtidigt, att även om man kommer till den punkten i ett sådant fall att man tänker gå vidare,
att det är viktigt att man inte glömmer bort den man en gång älskat. I Chris fall så är inte Juliana en
"grönsak". Hon upplever känslor fast att hon på grund av hjärnskadan jämt inte uttrycker dem med ord.
Chris säger följande som är så underbart, vackert och rörande:
"Vilken slags man skulle jag vara, om jag övergav henne när hon behövde mig som mest?"


Låten What are Words, tillägnad Juliana.




Här nedan ser ni Audition i American Idol där han var med, och man får höra honom berätta om Juliana
och om det som drabbade henne.




Låttexten till hans låt What are Words

Anywhere you are, I am near. Anywhere you go, I'll be there
Anytime you whisper my name, you'll see. How every single promise
I keep. 'Cause what kind of guy would I be, if I was to leave when you
need me most?

What are words, If you really don't mean them when you say them?
What are words, if they're only for good times then they're torn?
When it's love... Yeah, you say them out loud. Those words, They never
go away. They live on, even when we're gone

And I know an angel was sent just for me. And I know I'm meant to be
where I am. And I'm gonna be... standing right beside her tonight. And
I'm gonna be by your side... I would never leave when she needs me most

What are words If you really don't mean them when you say them?
What are words, If they're only for good times then they're torn?
When it's love, Yeah, you say them out loud. Those words, They
never go away They live on, even when we're gone

Anywhere you are, I am near. Anywhere you go, I'll be there
And I'm gonna be here forever more... Every single promise I
keep. 'Cause what kind of guy would I be, if I was to leave when you
need me most?

I'm forever keeping my angel close



Reflektera över saker ni möter på i samhället, mena varje ord ni säger, håll det ni lovar,
älska fullt ut, släpp inte taget när det är som jobbigast (hoppet är det sista som överger
en) och kom ihåg att leva livet fullt ut.

DRÖM SOM ATT DU VAR ODÖDLIG OCH SKULLE LEVA FÖRALLTID...
MEN LEV VARJE DAG FULLT UT, SOM ATT DU SKULLE DÖ IMORGON!


Med kärlek
Jenny






Kommentarer
Postat av: Jojo

Ja ibland har jag haft rätt många läsare men nu har jag haft det lite lugnt med bloggen, så lite tappat läsare på det. Det jag lixom tyckt varit Mest konstigt är hur mina Närmaste håller på att gilla på fb och kommentera hos varann högt och lågt, men aldrig hos mig, trots att jag var aktiv hos de alla.

Nån enstaka har väl lite grann vaknat sen jag bloggade om det,men inte stor skillnad... weird

2011-04-08 @ 01:40:36
URL: http://druttizen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0