Låt hockeygrabbarna sköta sig själva

Nyheten om att Djurgårdens Nils Ekman bokstavligen högg ner Brynäs Jakob
Silfverberg, har knappast undgått någon sportfantast. Jag hade fram till idag
bara hört om att han huggit ner honom med klubban, inte läst några detaljer
eller sett själva videon. Det var först när jag fick tanken att vädra min sinnen
och tankar, efter att en privatperson polisanmält Djurgårdsspelaren, som jag
tänkte att det kan vara en fördel att läsa om och se själva händelsen.

Det tog (ursäkta uttrycket) Hus-i-Helvete imorse när jag fick veta att det var
en privatperson, som inte ens var inblandad i händelsen på isen, som hade anmält
djurgårdaren. Jag ska erkänna att jag är djurgårdare, men samtidigt säga bestämt
att jag inte är partisk i denna artikel utan objektiv.

Jag satt och kollade på filmen som aftonbladet har lagt ut på sin hemsida, där det går
att se vad som händer precis före och efter själva situationen. Naturligtvis är det
som Nils Ekman gör helt galet. Jag vet inte om Silfverberg hakar upp Ekman innan
Nils delar ut sitt yxhugg med klubban. Det är absolut inget försvar, Ekman får
hjärnsläpp av detta. Ekman risker matchavstängningar, samt böter... något som
han absolut har gjort sig förtjänt av kan jag tycka, trots att jag är Djurgårdare.

EKMANS ÖVERFALL PÅ SILFVERBERG


Igår avslöjades det att någon gjort en polisanmälan mot Nils Ekman för överfallet
på Silvferberg. och det var inte Brynässpelaren själv eller någon i Brynäsorganistationen
heller, utan en privatperson, något som upprör mig och tydligen även Silfverberg och
Brynäsledningen.

Jag tycker det är sjukligt att man som privatperson ska behöva lägga sig i en sådan grej
som det här överfallet på planen. Det finns diciplinnämd och allting och regelverk som
mer stor sannolikhet kommer se till att Nils Ekman får det straffet som han förtjänar. Jag
förstår inte hur man som privetperson ens lägger energi på en sådan grej. Visst var
incidenten väldigt ful och idiotisk. Men den människa som har gjort anmälan har uppenbara
problem. Hade Silvferberg velat göra en anmälan mot Ekman hade han gjort det själv.
Han behöver inga lakejer som gör det åt honom. Silfverberg själv är märkbart förvånad
över att någon har gjort en anmälan när man läser vad han säger till aftonbladet:
"Jag har egentligen ingen koll på vad en anmälan innebär. Jag Tycker det låter lite sådär.
Det känns lite onödigt. Jag tycker att det han gjorde ska kunna regleras av idrottens eget
regelverk."
Han får medhåll från sin tränare i Brynäs; Niklas Czarnecki:
"Det är ett fruktansvärt handlande.
Ekman får ett sjukt jäkla hjärnsläpp som det kan blir fruktansvärda konsekvenser av. Men jag
tycker vi inom idrotten ska kunna hantera situationen på egen hand. Vi har ett regelverk och en
disciplinnämnd just för att reglera den typen av händelser
."

VARDAGSMAT I NHL


Jag hopppas att anmälan läggs ner. För jag tycker den är jävligt billig och dålig, speciellt när man
ser fighterna som sker inom NHL som är än mer värre. Där är den ingen privatperson,
i alla fall inte vad man hört talats om, som trippar iväg som en liten skvallerbytta och anmäler
spelare till polisen för att det varit en knytnävesslagsmål inom hockeyn. I USA är det vardags-
mat med slagsmål inom hockeyn. Bara för att det hettar till och sker något fult inom hockeyn
i Sverige, springar privatpersoner till polisen. Har de inga liv eller? Måste ju finnas mer viktiga
saker att slösa energi på än att lägga sig i hockeykillarnas fighter och det som händer på
rinken. Silfverberg är gammal nog att kunna ta tag i sådana här saker i egna händer om han
nu skulle vilja det. SKÄRP ER SUPPORTRAR OCH AGERA SOM FOLK! Ni förstör mer än vad ni gör
nytta! Over and Out!


XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer
Postat av: Emmelist

ja det är alltid kul att kunna ha massa olika ögonskuggor och färger så man kan mixtra lite ;) kul att du vill vara med :D

2010-12-01 @ 07:52:52
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0