K-J Nilsson skadad i en seg TV-match

Ikväll följde jag Helsingborg-AIK på Tv4 Sport.
Inför matchen hade jag trott att AIK skulle köra över
Helsingborg. No offense mot Helsingborg, men tabelläget
skvallrar om att skåningarna inte riktigt varit med resultatmässigt
såhär långt i en väldigt jämn serie. Efter sju spelade omgångar är
det endast 8 poäng som skiljer serieledaren från placeringen precis
utanför slutspel; den 9:onde.



Tabellen efter sju spelade omgångar i SSL.

AIK inledde matchen genom att trycka dit ettan efter endast
sju minuters spel. Några minuter senare drabbas man av en
utvisning som David Gillek nog helst vill glömma. Han åker ut för
felaktigt avstånd, en förseelse som man som herrspelar borde ha
lärt sig att man inte får göra. Lite skrattretande trycker Helsingborg
dit kvitteringen bara ett tiotal sekunder in i powerplayet. Trots att AIK
inlett målskyttet är matchen ganska seg och jag tycker Helsingborg
ser starkare ut.



Man gör 2-1 tidigt i andra. AIK kvitterar 8 minuter in i andra.
Men snabbt replikerar Santuu Manner och trycker dit sitt andra mål
för kvällen, ett mål som betyder 3-2. Helsingborg håller matchen vid liv
och jag tycker personligen det är mer nära 4-2 fram till AIKs kvittering
i 16 minuten in i tredje. Det väger fram och tillbaka, fram och tillbaka under
hela matchen. Inget lag ser någongång under matchen ut som att de ska vinna.
Det är jämt, men samtidigt en väldigt seg match som nästan går att kännetecknas
som sömnpiller. AIK tar dock över matchen de sista 5 minuter. Dock lyckas
Helsingborg hålla undan och matchen går till Sudden.¨



Strax innan tredje perioden är slut går Karl
-Johan Nilsson in i en närkamp
men Juha Kiviletho som är på språng med bollen för att försöka få in ett 4-3-mål
innan slutsignalen. Han klämmer Kiviletho mot sargen och sargen går upp, varpå Nilsson
inte hinner stanna utan bränner rätt in i kanten på sargbiten. Det resulterar i ett
stort jack i knäet. Enligt Tv4 Sports kommentatorer, tror de att de handlar om
en ordentlig knäskada. Visst ett sår på knä är väl en skada. Men de verkade tro
att det rörde sig om något mer. Det såg värre ut än vad det var. Var med om'
samma grej förra söndagen när vi mötte Hagunda, då en tjej från Hagunda
brände rätt in i sargen och fick ett jack i knäet och har fått sy det. Så det som
händer nu är att K-J antagligen kommer få sy knäet. Förhoppningsvis är han
tillbaka till VM, för någon Euro Floorballtour blir det inte för AIK:aren.
Vem ersätter? Rasmus Enström från Falun som gjorde en jättematch i Faluns
vinstmatch förra måndagen mot Storvreta trots att han spelar på motsatt kant som Nilsson?



© Bild lånad från innebandymagazinet och fotograf
Roger Nielsen.
K-J Nilsson hjälps av planen efter knäskadan
som var
ett jack i knäet, men som såg värre ut än vad det
egentligen var.


När sudden Death inleds tar AIK kommandot direkt. Helsingborg hinner
inte ens göra ett ordentligt avslut på mål, innan AIK kommer
i full fart och dundrar bollen rakt i famnen på Helsingborgs-
målvakten, som sekunden senare i utkastet lägger bollen på
AIK-spelaren Mats Carlsson. Carlsson som bara hunnit vända sig
om för att se var bollen kommer, kan enkelt efter gratispassen,
avgöra matchen för AIKs fördel, vilket innebär att stockholmarna
tar bonuspoängen. Trots suddenvinsten kommer man bara upp på
17 pinnar och når inte Dalen på förstaplatsen med 18 poäng.
Efter sju omgångar leder Dalen serien. Svenska mästarna Storvreta
befinner sig, trots lördagens vinst mot Mullsjö, fortfarande på
11:e plats och möter i nystarten av SSL efter EFT nästjumbon Balrog.
En match som man bör vinna.



Sirius totaldemolerade Kais Mora med 12-4 hemma på hovet under
måndagskvällen med Billy Jr Nilsson och Johan Jr Eriksson i spetsen. Det
verkar bra att heta Jr i mellannamn när man spelar i Sirius :) Uppsala-
laget har nu åter igen klättrar över slutspelssträcket och befinner sig
för närvarande på sjunde plats med sämre målskillnad än 6,5 och 4:an.
I nästa match möter man AIK. En match som jag tippat att AIK ska vinna
i IK Sirius IBK facebooksgrupps tippningstävling. Så jag hoppas väl för min
egen del att AIK vinner, även om jag egentligen vill att Sirius ska vinna.
Det där lät konstigt. Jag vet. Men ja vill inte förlora, vill ju ha sex rätt i
tippningstävlingen :P haha. Nä förlåt Sirius och Sirius fans. Jag känner mig
jävligt taskig som inte tror på er mot AIK. Men kan säga att efter AIK's
senaste insatser; de vann bara med 5-2 mot Kais Mora och dagens sega
match, att jag ångrar litegrann att jag tippade AIK som vinnare i matchen
mellan AIK-Sirius. Jag hoppas ni kan förlåta mig :P



© Foto lånat från UNT och Kattis Strömgren. Billy Nilsson
dribblar bort landslagsbacken Peter Fischerström i träningsmatchen
mellan Sirius och AIK på försäsongen som Sirius vann med 5-3.
Borde inte Billy vara aktuell för landslaget snart? kan jag tycka...
Ersättare till K-J, eller kan Johan junior Eriksson vara aktuell?




XOXO Jenny has left the building. To be continue






Kommentarer
Postat av: Anna

Tack så mycket för din fina kommentar :) gud va kul att du gillade låten och att den berörde dig :) Ta hand om dig

Kramar Anna:)

2010-11-02 @ 17:04:52
URL: http://annawinblad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0