Julkänsla.

Idag kände jag den där varma, mysiga känslan som man ofta får runt julen. Det är en månad
kvar till julafton på onsdag. Idag infann sig dock ordentlig julstämning hos mig. Jag var in till
Uppsala med mamma för att vi lovat att tvätta min brors Saab 9-5 eftersom han jobbade och
inte har hunnit tvätta den i helgen. Sedan när vi åkte hem, så var jag less på all musik som fanns
på USB-minnet, på CD-skivan i stereon och radion fungerade inte. Efter lite rivande i handsfacket
fann jag en Absolute Christmas-CD med 3 CD-skivor i. Ja ja, får väl lyssna på julmusik då. Verkar
ju vara det enda till normalmusik som finns (den andra musiken var dans- och trancemusik). Det är
egentligen inget fel på den musiken. Men jag var lite trött i huvudet och hade ont i det, så ville ha lite
lugnare musik. När vi åkte hem i mörkret från stan snöade det STORA, RIKTIGA SNÖFLINGOR ner
från himmlen. Vägen hade blivit vit.



Jag tycker egentligen inte om vintern. Men det är något visst med snö. Jag kan inte peka på den.
Trots att den ibland är blöt och jobbig och att man ibland blir dyngsur om fossingarna på grund
av den, så är den härlig. Lite barndomsjul över det. Alla har inte haft bra julaftonsminnen
från barndomen. Men jag är dock lyckligt lottad på det sättet, och tycker synd om dem som
inte haft bra barndomsjular. Sådant påverkar en hela livet på ett eller annat sätt. Jag säger inte
att jag älskar julen, för det gör jag inte. Den är mysig på ett sätt. Men det finns dock många
grejer som inte är roligt med den också på sätt och vis. Men nu ska vi inte fördjupa oss i det.


Men idag när vi åkte hem, med stor vita flingor som dalade ner i miljontals, mörker, värme från
AC:n i bilen och lugn, stämningsfull julmusik spelandes från radion, så fick jag sådan julkänsla.
Var mysigt. Ska försöka se om Ulla och jag kan julbaka till helgen. Skulle vara kul. Vi
pratade ett tag om att göra det hela laget för att göra något ihop, vilket skulle vara jättemysigt
om vi gjorde :) Så får väl se om vi kan det framöver :)

Jag har ju julpyntat min blogg också. Fick en kommentar från en som tyckte det var fint igår :)
Sådant värmer och gör att man blir glad. Jag ska försöka göra om bannern lite också så den
passar in lite mer till temat :)

Till er som följer min blogg och skrivit om hund den senaste veckan... Med stor sannolikhet blir
det en liten vovve vecka 7 eller 8 nästa år. Har kommit överrens med uppfödaren. Så det
ser väl ganska bra ut :)

Har lyssnat på julmusik i över en timme. Nu ska jag värma glögg och
ta en pepparkaka :) Yummie!




XOXO Jenny has left the building. To be continue....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0