Vad är en bra blogg?

Jag har haft min blogg i ett par år nu. Innehållet har varierat.
Samtidigt som jag själv bloggar, så läser jag flera andra personers
bloggar. Jag följer dem inte slaviskt utan brukar titta in på dem
lite då och då, för det mesta i alla fall en gång per dag.

Frågan är då varför man läser en blogg? För mig är anledningarna olika.
Dessa bloggar kollar jag in på i stort sett varje dag:

* Desirée Nilssons blogg; http://www.dessies.se; Anledningen till att jag följer hennes blogg
är att det är ganska kul att se en liten tjej, som knappast är torr bakom öronen försöka framstå som
vuxen och mogen. Antagligen är Dessie som skriver på bloggen helt annorlunda i verkligheten, vem
vet. Men det är i alla fall ganska roande att sitta och läsa små blonda tjejers bloggar... Det enda
bloggen ger är ett gott skratt.

* Alexandra "Kissie" Nilsson; http://www.kissies.se ; Anledningen till att jag läser hennes blogg
är i stort sett av samma anledning som jag läser Dessies. Skillnaden är att den "riktiga" Alexandra
visar sig ibland. Tycker det är otroligt tråkigt att hon inte visar sitt riktiga jag mera. Bloggen är just nu
inte speciellt givande mer än att den ger ett gott skratt. Men den skulle bli mera givande om hon vågade
vara sig själv mera och inte sitt alterego "Kissie" i stort sett jämt när hon skriver. Men alla har ju sitt sätt
att nå framgång och gör i stort sett vad som helst för det.

* Paulina Danielsson; http://www.paow.se ; Paulina ska tillhöra de här "blonda" bimbobloggerskorna,
som jag brukar kalla skaran Dessie, Kisse och Paow. Skillnaden med Paulina är att hon vågar vara sig
själv väldigt mycket, och inte något alterego som de andra två. Jag skulle nog påstå att Paulina
är den mest mogna, och mest seriösa av de tre bloggerskorna. Visst har hon sina "blonda" stunder ibland.
Men Paulina vågar var djup, dela med sig av sig själv, skriva om annat än plastikoperationer, fester och
mode. Det gillar jag.
* Rikard Johansson; http://www2.unt.se/avd/1%2C%2CMC%3D4-TYPE%3Dblogg-bi%3D167%2C00.html; Läser denna blogg dels för att det är en innebandyspelare, men också för att man har jävligt kul när man
läser den. Det är rostade sälar och alla möjliga tokigheter.

* Peter Bohlin; http://zerpo.blogg.se/ ; Läser denna för att det är en otroligt bra skribent. Han skriver
om diverse olika saker som har med sport att göra och ibland samhället. Bloggen tilltalar mig.
* Isabella "blondinbella" Löwengrip; http://www.blondinbella.se ; Det är bara cirka 1-2 år sedan som jag
verkligen hatade blondinbella. Och det hade inte att göra med att hon var känd, utan att jag tycker att det
hon skrev om var barnsligt och väldigt bimboaktigt. Men hon har växt upp och idag skriver hon om saker som
är viktiga i livet. Det är en blogg som tilltalar mig.



Vad är det som utgör en bra blogg?
För min handlar det om att våga vara sig själv och inte ett alterego som det verkar som att många
tjejer som idag bloggar, använder sig av. Jag gillar bloggar där man tar upp saker som är viktiga i samhället,
idrott (eftersom jag gillar sport). Sen är det här med vad som utgör en bra blogg naturligtvis olika från olika
personer. Medan många tycker att modebloggar är jätteroliga, så är det inget som tilltar mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0