Ett tips på något gott

Jag brukar inte ge tips på mat, men tänkte precis göra det.
Jag kallar inte maten för något speciellt, utan kan bara säga
att det är riktigt gott.

Det du behöver är
Kokt ris
Kokt majs
Creme fraiche
Tonfisk i vatten
Fetaost

          

                        
Börja med att koka riset och majsen.
När det är gjort blandar du ihop detta.
Du tillsätter sedan creme fraiche. Det ska
inte bli som en röra utan mera som en
sås i riset (lite svårt att förklara). ´
Du lägger upp riset på en tallrik.
Sedan öppnar du en burk tonfisk med vatten
och tömmer bort vattnet. Lägg upp tonfisk
i den mängd du vill ha på tallriken. Sedan
tar du den mängd fetaost du vill ha och
smular sönder lite försiktigt med händerna.
Helst ska fetaosten inte vara helt söndersmulad
utan ha innehålla bitar. Blanda sedan in tonfisken
och fetaosten i riset. Avnjut.

Gillar du inte fetaosten kan du naturligtvis
ta bort den. Jag tycker själv om fetaost
och tycker att den ger en bra sälta i maten.
Enkelt är det i alla fall och tar inte mera än 20-25 min
att tillaga.





Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Hejhej! Ska vi följa varandras bloggar via bloglovin? :D

2010-03-20 @ 18:53:36
URL: http://jacquie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0