Filmtips...

Jag tänker inleda med en rolig berättelse som min brors arbetsgivare
berättade för honom en gång, och som min bror berättade för mig på
sin födelsedag. Min bror kör mjölk precis som sin arbetgivare och detta
är en sann historia:
"Min brors arbetsgivare hade varit och skulle hämta mjölk på en gård. På
gården fanns det två tjurar som var instängda. Men under tiden min brors
arbetsgivare var i mjölkkammaren för att tömma mjölktanken i bilen,
slet sig tjurarna och började att springa utanför mjölkkammaren.
Min brors arbetsgivare blev ju så rädd, så efter att tanken var tom slängde
han ut mjölkslangen utanför kammaren. Sedan gick han själv igenom
ladugården för att se var tjurarna höll hus. Och sedan när han såg att han hade chansen,
sprang han allt han kunde, upp i lastbilen och körde iväg med slangen släpandes
efter bilen."


Ni kan ju tänka er scenen i huvudet...
Naturligtvis är det ju inget kul för den personen som råkar ut för det just då det
sker. Men efteråt kan man ju skratta gott åt det :)

Jag har varit dålig på att skriva i bloggen på sistone. Ber om ursäkt
till er som kanske följer den. Men jag har inte orken att skriva. Det finns
funderingar på ämnen jag funderat på att skriva om. Men det har inte
blivit av. En vän till mig skrev om sin bloggtorka och skrev orden: "När jag
sätter mig ner för att skriva, händer det ingenting... det kommer inga knapp-
tryckningar från mina fingrar...". Så känner jag lite just nu jag med.
Jag jobbar 7-16, går upp 05 varje morgon och har en tendens att tyvärr somna
lite för sent varje natt. När jag kommer hem, är det ofta slappa och koppla av
det som jag helst gör. Så blir att jag inte hinner riktigt.

Dock tänkte jag ta mig tid och ge er ett filmtips. Jag och min vän Ulla kollade på
en amerikansk romantisk komedi som heter Valentines day och är från iår.
I filmen spelar flera stora, kända skådespelare; Bradley Cooper (Alias, Baksmällan,
Yes man), Jennifer Garner (Alias, 13 snart 30, Daredevil, Elektra), Jamie Foxx(Collateral), Taylor Swift
(countrysångerska), Taylor Launtner (Twilight) Jessica Biel (Sjunde himlen), Patrick Dempsey
(Made of Honor, Greys Anatomy), Queen Latifah (Chicago), Jessica Alba (Honey,
Fantastic 4, Sin City, the eye), Ashton Kutcher (Smekmånaden), Julia Roberts
(Erin Brokovich, Pretty Women, Ocean-filmerna, Notting Hill, Runaway Bride),
Anne Hathaway (En prinsessas dagbok) och Eric Dane (Greys Anatomy).



Filmen handlar om Alla hjärtans dag. Det handlar om par som är förälskade, hur de hanterar alla
hjärtans dag. Den handlar om vänner och alla hjärtans dag. Blommor blir inte skickade, någon friar,
otrohet, fel val, en hata alla hjärtansdagfest, kärlek, besvikelse... glädje, sorg. Allt finns inbäddat
i filmen. Oavsett var än personer befinner sig i livet, om de älskar... har slutat älska,
så är det en värmande film. Man blir varm inuti, ler... tycker synd om människor. Jag tycker det
är en feel goodfilm. Som alla bör se. Jag är inte förtjust i komedier. men denna är varm,
och får en att le.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0