And I wonder if it ever cross your mind

Med imorgon och måndag har jag jobbat sju av åtta dagar, sedan jag började jobba
i söndags morse. Det börjar kännas i kroppen. Men jag lever and I'm doing fine.
Har börjat komma in ordentligt i jobbet. Trots tidigare erfarenhet är det alltid annorlunda
på ett nytt ställe och det tar tid att komma in i jobbet. Som min arbetskollega som jobbar
som ordinarie på stället där jag är vikarie: "Det finns en del ordinarie som inte hundra
procentigt kommit in i yrket fast de jobbat i över ett halvår. Så du ska inte känna press på
dig om du skulle missa någonting... För det gör alla..."


Imorse ringde klockan 06.00
... jag kollade snett på mobilen och hoppades att jag "råkat"
ställa klockan av misstag. Men naturligtvis visste jag att så inte var fallet. Så det var bara att
pallra sig upp. Även om jag hatar mornar, jag är en mera kvällsmänniska som älskar att sitta
och dröna till långt in på småtimmarna ibland, så känner jag mig äckligt fräsch när jag kliver<
in på jobbet strax innan sju. Jag vet att jag gör ett bra jobb och en god gärning. Så det jämnar
faktiskt ut sig. Dessutom får man tillbaka lite av en del man jobbar med och tar hand om.
Vissa är ganska underbara och har härliga kommentarer. Det är inte världens flashigaste jobb
att vara vårdbiträde på ett äldreboende, men jag trivs faktiskt ganska bra... och det är dessutom
ett jobb, vilket är otroligt bra att ha medan man pluggar också. Att jag sen i framtiden när jag
ska välja en utbildning på universitetet/högskolan och inte läsa komvux för behörighet till en
specifik linje, så kommer jag inte jobba kvar och inte heller efter min universitetsutbildning.
Men just nu är det helt okej :) Viktigt med bra arbetskamratet och det har jag :)


Imorgon är det jobb 12
-21 som gäller och på måndag jobbar jag 7-12. Sedan är jag ledig i två dagar.
Det slår mig att jag faktiskt är ledig fyra dagar i veckan som kommer. Och det känns riktigt skönt.
Det är den första ordentliga ledighet som jag har sedan den 7 juni när jag började jobba på pappas
jobb. Väntar just nu på sista lönen från det jobbet; ca 9000 kronor. Sedan får jag en liten lön från mitt
jobb i slutet av augusti. Den kommer nog ligga på ca 3000 kronor. Så det känns bra. Blir att köpa
Körlektioner då :)


Jag fick lära mig ett nytt
ord igår Branding och Debranding. Och i samband med detta vill jag
faktiskt vill varna er läsare för en sak... KÖP ALDRIG MOBIL FRÅN GLOCALNET,
3 ELLER TELENOR! Jag köpte en mobil som varit låst till glocalnet, men var upplåst då jag köpte
den. Jag har använt mig av telenor, vilket gör att det fungerat som det ska med internet.
Men när jag igår morse satte i mitt simkort som jag fått av Telia i samband med abonnemangtecknadet,
upptäckte jag att internetet inte fungerar med teliakortet, något som fick mig att fundera. Efter
samtal med telia, hänvisades jag till Sony Ericssons egen produktsupport och fick veta riktigt dåliga
saker om de ovan nämnda operatörerna. De beställer så kallade brandade telefoner, d v s telfoner med operatörslåst mjukvara, från tillverkarna. Det innebär att även om du låser upp en telefon låst till någon av
de operatörer jag uppger, så går det inte använda vissa funktioner som t ex internettjänstet, eftersom telefonens
mjukvara är brandad, d v s låst till en operatör. Någon som jag blev varse om igår. Det är ett otyg som
Sony Ericsson ogillar starkt. Men samtidigt förstår man ju att de fortsätter leverera brandade telefoner
som operatörerna kan sälja till sina kunder, eftersom Sony Ericsson inte vill förlora pengar. Därför
måste jag nu Debranda min telefon, d v s ersätta nuvarande mjukvara med en mjukvara som är identisk
lika, men som inte är operatörslåst. Problemet just nu är att det är svårt att hitta firmor som gör det.
Har dock hittat 3 stycken som jag tänkte tipsa om:

* Mobil Tele Akuten, Fridhemsplan Stockholm
* Daltek, Kvarnen Uppsala. 350 kronor.
* Console, Östermalmsgatan Västerås  290 kronor.

Ska dock säga att jag inte testat någon av dessa, men ska göra det.
OCH ETT PLUS. SKULLE INTE DEBRANDINGEN FUNGERA, ERBJUDER
DE FLESTA AV FÖRETAGEN SOM UTFÖR DEBRANDING PENGARNA TILLBAKA!





Tänkte innan jag avslutar tipsa om två låtar:
* Christina Aguilera - Not myselft tonight
* Lady Antebellum - Need you now.


Älskar texten till Need you now:
Picture perfect memories, Scattered all around the floor.
Reaching for the phone cause, I can't fight it any more.
And I wonder if I ever cross your mind. For me it happens all
the time. It's a quarter after one, I'm all alone and I need you
now. Said I wouldn't call but I lost all control and I need you now.
And I don't know how I can do without, I just need you now.
Another shot of whiskey, can't stop looking at the door.
Wishing you'd come sweeping in the way you did before.
And I wonder if I ever cross your mind. For me it happens all
the time. It's a quarter after one, I'm a little drunk, And I need
you now. Said I wouldn't call but I lost all control and I need
you now. And I don't know how I can do without, I just need you now.
Yes I'd rather hurt than feel nothing at all. It's a quarter after one,
I'm all alone and I need you now. And I said I wouldn't call but I'm a
little drunk and I need you now. And I don't know how I can do without,
I just need you now. I just need you now. Oh baby I need you now.


Sedan tänkte jag avsluta med en bild från en sekvens ur Aguileras musikvideo
till Not myselft tonight som jag gillar. Hon byter skepnad flera gånger i videon.
Bilden skriker inte sex, utan finns något annat över den... en känsla...:



Sedan har jag köpte en parfym ikväll; Donna Karan New York, Be delicious by Night.
Testade lukta på den i affären förra veckan. Tycker den luktar riktigt gott :)


I'll be back... sooner than you ever will expect me to be...
Ready to mess with your minds once and again :)

Kisses and hughes! :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0