Sporthelg... utan någon som helst lust att beträda planen...

Imorgon Lördag ska jag spendera HELA dagen nedsjunken i fåtöljen, stirrandes in i
en fyrkantig ruta... för att bevittna sport. Schemat imorgon:

* ALPINT
* LÄNGDSKIDOR
* SKIDSKYTTE
* HANDBOLL
* ISHOCKEY
* SIMNING

Kan det bli bättre eller?

Jag ska ta det lu
gnt, vara allmänt slö och inte göra någonting. Bara vila och vara.
Jag behöver det. Kroppen och huvudet är trött just nu. Jag är opepp på allting.
Sedan saknar jag en person väldigt mycket...

Söndag betyder match och dömning. Jag har fortfarande inte funnit motivation eller vilja
att spela på söndag. Det har och göra med att jag behöver vila. Kroppen känns inte hel
när jag tränar och jag känner verkligen att jag inte får ut det jag vill på träningar och
matcher. Jag kan så mycket mer än det jag kunnat ge de senaste två veckorna som
jag varit tillbaka från skada. Men det känns rätt dött nu. Det är sista träningen på tisdag
innan juluppehållet. Vi ska köra aerobics med två instruktörer från Nautilus. Vi ska tydligen
köra basic A. Våran tränare säger att hans mormor skulle kunna köra det. Nu vet vi ju
inte vilket skick hans mormor är i :P Hon kanske är mer vältränad än mig, även om jag
tvivlar lite på det :P Så jag borde väl klara av att vara med. Känns skönt med lite annat än
innebandy. Jag älskar innebandyn normala fall. Men just nu är inte normala fall och jag
har bara lust att skrika rakt ut när det kommer till att spela innebandy: DÖÖÖÖ!
Jag är frustrerad. Men har nog lite med vädret att göra också.

Jag var ute i grisslehamn idag. Världens underbaraste lilla ort, även om det är rätt dött på
vintern. Men på sommarhalvåret är det rena paradiset. Klockan var ca halv ett när vi kom
ut dit. Det var oplogat, mulet och kändes som det inte riktigt var dag pga mörkret som blir
på vintrarna när det är mulet. Sådant gör en aldrig glad. Då känner man bara för att krypa
ner i sängen, dra täcket över huvudet och sova. JAG VILL HA SOL! Då blir jag genast på
väldigt bra humör.

Jag är säker på att jag kommer ha taggat till som fasiken till matchstart på söndag, även om
det just nu känns helt dött. Och skulle jag inte det, så måste jag nog säga åt min tränare
att jag inte vill delta pga att jag inte kan tagga till ordentligt. Jag vet inte vad som är värst;
Spela otaggad? Eller att kasta in handduken samma dag som matchen? Men jag är säker på
att jag inte behöver oroa mig för det, även om tankarna kommer upp i huvudet. Jag ska
bära upp tröja nummer 3 och visa alla jävlar på söndag, att jag är bättre än division 4-spel :)
När man tänker sådant, då blir man peppad :)

Jag måste tipsa om en väldigt bra blogg, där bloggens ägare skriver mycket tänkvärt och så.
Besök http://www.capello.nu och läs lite om personen bakom bloggen. Eller klicka
HÄR (http://capello.nu/bloggen/) för att komma direkt till bloggen. Tycker verkligen ni ska
besöka bloggen. Annars missar ni mycket läsvärt :)

... DIN RÖST I NATTEN...


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0