Sliten... Men stark!

Hade jag haft lite mindre fett på kroppen, hade det första som kommit upp i detta inlägg
varit en bild när jag posear med mina fina muskler jag fått genom flera års innebandy-
träning. Jag har faktiskt biceps som syns och det är jag stolt över. Jag ska bli lite biff,
på allvar tror jag alltså. Jag gillar tjejer som är biffiga, även om det inte får bli något
maskulint över det, som bodybuildertjejer som inte har några muskler och som lätt får
maskulia ansiktsdrag. Testosteron måntro?


Är det här en kvinna tycker ni? Tycker mer
det liknar en kvinna i en manskropp. Detta
är alldeles för överdrivet för min smak...


Marit Björgen däremot är väldigt biffig. Men hon har alla sina kvinnliga drag kvar trots
extremt hård träning. Det är mera sådan jag skulle vilja bli om jag blir biffig någon gång...

Ni som läst min blogg den senaste tiden vet att jag känt mig sliten pga innebandyn. Det har
varit mycket på slutet; har varit skadad och har känt att jag inte kommit tillbaka helt och
hållet till innebandyn, fast att låret inte gör ont längre. Man inser nu hur mycket man tappar på
att vara borta två-tre veckor från innebandyn. Imorgon är sista träningen, det blir inte en vanlig
träning vilket är skönt. Skönt med omväxling. Jag älskar ju normalt fall innebandyn, men pga
frånvaro som gjort att man tappat en del fysiskt och det att tekniken inte fungerat alls den
senaste tiden, har det känts så kul att kliva ut på planen för att träna eller spela match på sista
tiden. Igår gick dock matchen okej för min del. Det var inte bra. Men det kunde ha gått mycket
värre indviduellt. Vi förlora dock. Känns som vi förlora på ren otur, då många av motståndarnas
mål var rena skitmål, som gick i mål för att de tog på någon och ändrade riktning osv... Så
känns surt. Efter imorgon blir det två veckors träningsledigt. Men jag tänker inte ta träningsledigt
helt och hållet. Idag har jag cyklat 1 mil på motionscykeln. Tog 28 minuter ungefär. Kändes bra.
Sedan gjorde jag 55 stycken situps, armhävningar och benböj. Det var jobbigt på slutet, men
kändes skönt. Träningsvärk imorn då tro? Lär visa sig. Men börjar bli van vid den lilla fysen som
jag körde idag, så borde inte ha så ont. Kroppen vänjer sig ju vid träningsmetoder, då slipper
man ha ont fast att träningen tar på kroppen. Många i laget "klagar" fortfarande på att de
har träningsvärk efter varje fyspass, även om inte alla gör det. Så det tar troligen längre tid för
vissa människor att vänja sig. Jag känner mig stark, samtidigt som jag känner att kroppen tagit
mycket stryk i höst och är rätt sliten. Det är en välbehövlig vila jag går in i från och med imorgon
kväll.

Jag var en trött tjej igår kväll efter en spelad och två bedömda innebandymatcher...
Det kostar att ligga på topp :)


Jag har inte legat på latsidan för fem öre idag kan jag säga. Jag fick för mig att baka mjuk pepparkaka
och lussekatter ikväll. Så det blev det. Sista plåten lussekatter for ur ugnen strax efter halvelva.
Då var det raka vägen in i duschen. Har känt mig allt annat än fräsch idag. Jag var så himla trött
efter gårdagen med match och matchbedömning att det kändes som att jag gjorde allt i slowmotionfart.
Till och med när jag ringde personen jag tyckte om, tyckte jag det var skönt att vi skulle försöka höras
i veckan istället, då han satt med arbete upp till halsen och behövde arbeta. Jag tror jag hade somnat
under vårat samtal annars. Så att ställa sig i duschen kändes verkligen för jobbigt. SÅ hoppade det.
Och eftersom jag körde mitt egna lilla fyspass idag, så var det nog bra gjort kan jag känna i efterhand.
Men efter fyspasset idag vågade jag knappt kolla mig själv i spegeln. Jag hade mascara på mig under
söndagen då jag svettades en del pga matchen och dömningen. Blev ju en del spring. Och eftersom jag
inte duschade, vaknade jag upp med mascaraflagor under ögonen samt att jag var lite svart runt ögonen.
Och det blev ännu värre när jag hade cyklat idag. Så här på kvällen har jag känt mig riktigt skabbig.
Svart, fett, stripigt hår, klädd som en slashas och med gammal mascara runt hela ögonen. Sexigt :P
Tur att ingen har behövt se mig idag, jag blev själv mörkrädd när jag kollade mig i spegeln nämligen.
Haha. Men nu så, är jag nyduschad och känner mig fräsch. Har dessutom tvättat två maskiner tvätt
under kvällen. Och en tredje, med massa handdukar ligger i den nu. Känner att jag varit väldigt huslig
idag. Hjälpte även pappa att städa lite idag. Kan han behöva med ett knä som krånglar och som gör
att han är sjukskriven denna veckan. Försöker vara lite hjälpsam i alla fall. Och imorgon kväll är det
jag som står för maten; Chili con Carne. Jag är grym på att göra chili con carne. Men den blir stark
så kränsla, känsliga människor som inte tål kryddig mat bör hålla sig borta från min mat :) Mat ska
smaka, gärna vara kryddig... annars kan man låta bli att äta tycker jag :) Haha.


Så här skabbig så jag ut i eftermiddags. Usch. Hoppas jag inte skrämmer iväg er... :P



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: d

fin blogg :)

2011-11-02 @ 12:30:04
URL: http://denisesjolu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0