Vista eller W7?

Jag vet inte om det är någon av mina läsare som kanske har använt Windows vista tidigare
och nu använder det senaste operativsystemet Windows 7? Är det någon av er som kan svara
på vad ni tycker är bäst; windows vista eller Windows 7? Seriösa svar tack!

Har nämligen funderingar på att uppdatera min dator till W7. I och för sig kanske det är onödigt om jag
ändå ska köpa en ny dator. Får se om ja har pengar framöver så jag kan göra det. Men skitsamma.
Kanske gör datorn lite mera snabb :) Och så kanske jag får bort det där jävla meddelandet på
uniblue powersuites registerrensning som påstår att det finns två registernycklar som är tomma och
som inte går att ta bort. Funderar samtidigt på om jag ska köpa ett virusprogram till datorn med när
jag ändå är i farten. Har ju bara någon nedladda version av Norton 360 2010. Det är säkert flera
dörrar öppna för små maskar att krypa in och hästar att trava in i datorn som fasiken :P
Är dock osäker på vilket virusprogram som är bäst. Har funderat på NoD 32 eftersom det dels
är ganska bra pris på det, men det också vunnit flera priser som bästa skydd till dator. Så får
väl se :) Är det något datasnille som läser min blogg och har koll på detta. Tvek inte; SKRIV!!!



Vista har tråkig layout...



Medan Windows 7 känns modern. Liknar en Iphone/HTC-mobil i layout och dylikt.
Gillar det skarp.

Några vänners kommentarer på frågan om W7 är bättre än Vista:
* "Jag har det inte, men alla jag vet som har det tycker
    det är bra mycket bättre än Vista, så du borde skaffa det. :)"

*  "jag har det på min nya dator... å jag gillar det mycket
     mer än vista... vista buggar så mycket men inte 7an :)
     ja e nöjd
"
*  "Jag har det, gillar det mer än vista iaf..."


Låter som att det är klubbat att jag ska byta operativsystem då. Måste bara vänta på
lönen först som kommer den 25 augusti från pappas jobb; ca 9000 och den 27 från mitt nuvarande
jobb: ca 3000 :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0