Jag brukar gilla åska... MEN

Jag brukar gilla åska... men gårdagskvällen var faktiskt ingen höjdare.
Det var svart runt om i byn eftersom klockan var mycket, åskan gick i
säkert 1 ½ timme. Det blixtrade och dundrade väldigt mycket. Hela
himlen var ljus nästan hela tiden, då det blixtrade väldigt tätt. Jag satt
ensam hemma i huset på två våningar. Brukar inte reagera så när det åskar.
Men igår önskade jag verkligen att jag inte hade  behövt vara själv.

Idag ska jag slöa ett tag till. Är riktigt trött. Sedan ska jag slöa lite mer framför
tv:n; försöka fixa ny blogg design och header, kolla på film och bara va...
Sista lediga dagen idag. Sen jobbar jag enda fram till och med torsdag, ledig
en dag och jobbar helgen som kommer. Har dock ganska softa dagar framför
mig; 7-12, 7-14, 7-16 och 7-12. Kul att reta de andra vikarierna att jag får gå
hem. Haha det är en sak vikarier gör; halvretar varandra när någon måste
jobba längre än en själv :P Fast finns inget ont i det... Rätt kul :P

Ulla ville igår när vi var ute och sprang at jag skulle ut och springa idag med
henne igen. Jag fick jätteont över hjärtat igår eftersom jag har halsont och är
förkyld. Lyssnade på kroppen och vägrade då springa en meter till, varpå jag
fick höra av Ulla att jag var dålig. Men en av de sista sakerna jag vill dra på mig
är hjärtmuskelninflammation eftersom det i en del fall har skadad hjärtat. Det är
viktigt att lyssna på kroppen tycker jag. Kanske följer med henne ut idag. Men
då blir det cykeln eftersom det är lättare att cykla. De påfrestar inte lika mycket.
Dessutom har jag träningsvärk; lårena är helt stela, ryggen är stel och magmusklerna
känns som att jag inte använd på hundra år. Men det ska kännas när man tränat,
då vet man att det ger resultat. Då orkar man fortsätta träna :) Längtar efter
att jaga en vit platsboll med hål igen. Var längesen nu :P
Ny säsong börjar på måndag, ny utmaningar alltså.

Nu ska jag sova en liten stund till... sen ska jag käka frukost och göra något vettigt :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0