Ryggbiff

Jag har SPRUNGIT 5,5 kilometer idag. Jag är mäkta stolt över mig själv. Har
faktiskt börjat fundera på vad fan det har tagit åt mig och de funderingarna
är ganska positiva. Men jag känner smått abstinens när jag inte springer.
Ärligt så har jag faktiskt bara sprungit 5 gånger sedan jag började för tre
veckor sedan. En gång med min vän. Då orkade jag fan ingenting. Sprang jag
1 kilometer så var det nog inte mer. Det bara tog emot. Sedan hade jag
miljontals med små skitflugor runt omkring mig, sådan här flugor det brukar
finnas runt kor, hästar, grisar och får när de går ute. Undra hur man ska tolka
att de förföljer en? Nej då skojar. Det är vanligt när man bor på landet att det
är så. Men första gången jag sprang, istället för att koncentrera mig på springandet,
sprang jag och vifta med armarna som en idiot och skrek både det ena och det andra
fula ordet; Fan... Jävla skit... och några andra icke barntillåtna ord (könsord bl.a).

Sen när jag sprang andra gången, då sprang jag ca 2,5 kilometer. Och dagen därefter
så blev det en runda med... men blev mest gå. Var inte det lättaste att springa i
28 gradig värme, det var det i solen som låg på en hela tiden. När jag kom hem
från den springturen såg kläderna nästan ut som jag hade duschat. Sedan sprang jag ju
på träningen i måndags; ca 2,5 kilometeter. Blev inte mera. Vet inte vad det var med mig
då... fick håll, hade så ont i mellangärdet av hållet. Samtidigt så kände jag maten ligga i
matstrupen, den hade kommit upp av att jag ansträngt mig... så höll på sluta
med att jag spydde, vilket gjorde att jag va tvungen att lägga av efter 2 av 3 varv
i elljusspåret. Sedan var det i och för sig intervallträning i backe samt slätt,
plus utfall i uppförsbacke och sitta i 90 grader.

Idag har jag i alla fall varit ute och sprungit i 5,5 kilometer, gick en liten bit. Sedan när
jag kom hem följde jag med mamma och pappa till eljusspåret i rasbo och gick det stora
varvet som är 3,3 kilometer. SÅ har nästan blivit 1 mil motion för mig idag.
Visst är jag lite trött. Men känns som jag skulle vilja springa mer. Känns bra.
Jag tror jag kommer ha bättre kondition än någonsin denna säsong vilket är bra.
Ger mig för en gångs skull lite fördel mot de andra i laget :D Dessutom hoppas
jag rasa ett par kilo i vikt också. Försöker äta nyttigare nu och låta
bli godiset. Enda problemet är att jag jobbar 15-20 om dagarna. Man äter mat
vid femtiden på jobbet. Men en annan som är van att äta vid 19-tiden nästan
varje kväll, är jättehungrig när man kommer hem vid halv nio. Brukar försöka
att bara ta en tallrik med mjölk och havrefras då. Men ibland är inte det tillräckligt.
Huvudsaken är att det inte blir en jävla massa eller godis. Igår kväll när jag kom
hem tog jag faktiskt oxfilé som mamma och pappa grillat. De hade gjort sås till
den. Jag valde dock creme fraiche som stod i kylskåpet. Det var faktiskt gott,
äta creme fraiche till oxfiléen. Men jag gillar creme fraiche som den är,
kan sitta och äta direkt ur burken :P

Ikväll ska jag dock unna mig lite. Har ju faktiskt varit duktig och motionerat massa.
Har också varit hos farmor och farfar och fikat på eftermiddagen. Tycker det är
så kul att träffa dem. De är gamla, farfar är 87. Men när vi kom var han ute med
rullatorn och gick med sin protes :) Man känner sig stolt att ha en sådan envis farfar.
Hoppas han får leva många år till, han är nämligen helt klar i huvudet och allting.
Om en stund blir det stekt ryggbiff med strips och bearnaisesås. Sedan ska jag
unna mig lite chips ikväll. Gott :D

Det finns en sak som jag saknar just nu när det gäller mitt springande... det är mina
nya springskor. Har bestämt mig nu för vad det blir för springskor; Asics Gel Kayano 16.
De har vunnit tester som världens bästa löparsko. Har provat redan och de är för
jävla underbara på fötterna. De kostar också därefter; 2000 kronor. Nästan den dyraste
skon på marknaden. Så när lönen kommer den 25 och 27 blir det raka vägen till Intersport.
Den enda jag inte gillar med skon; Färgen. Men vem fan tänker egentligen på det?
Okej det finns vissa tjejer som inte kan köpa en sko på grund av färgen. Ganska
fjolligt egentligen. Handlar väl om komfort när man tränar... eller? Det anser i alla fall jag :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0