Klädkedjor smygsänker utbutet på stl 46

Jag har storlek 46 i kläder och har haft ett bra tag. För ca 1-2 år sedan ändrade man
storleksguider. Large motsvarade tidigare 42-44/44. Men efter ändringen motsvarade
det damstorlek 46. I sommar när jag gått i klädbutiker har jag upptäckt hur
många klädkedjor börjat beställa in kläder som endast går upp till storlek 44.
Jag vet inte hur jag ska tolka detta. Men det är att de som skapar kläderna helt skiter
i att storlek L är detsamma som storlek 46. Av tio olika modeller byxor som jag
tittat på på Lindex i sommar, är det ca 9 av dessa, d v s hela 90 procent som endast
finns upp till storlek 46. Motsvarade gamla 46 dagens storlek 44?

Det som gör mig väldigt fundersam är varför en kedja som Lindex endast väljer
att ha storlek 44 i byxor, d v s storlek medium, medan man införskaffar linnen och dylikt
i storlek XL på vanliga avdelningen, d v s detsamma som storlek 48/50.
Jag tycker det här med storlekarna är väldigt konstigt. Är det någon mer som har storlek
46 som reagerat på detta eller som reagerat på något annat märkligt som klädkedjorna
gjort som upprör eller som är bra?

Här är ett exempel på en sak som endast finns i storlek 44, som jag gärna skulle
vilja ha:


                          Klänning H&M 399:-

Visit hm.com


På tal om något annat rätt kul som jag gjort med bloggen idag. Gå in på kommentarerfliken
i ett inlägg och kolla in bilden i rutan ni :) Floorball = Blod, Svett och tårar :D Tycker
personligen bilden blev grym. Ge gärna respons på vad ni tycker. Kul att hör om ni gillar
den eller inte.

En annan rolig sak. En person jag har på min vänlista på facebook myntade ordet DILF,
istället för MILF. Det är fan ett ord jag tycker var bra :) haha.
Och när jag nu skrev ordet MILF, måste jag ladde upp Ola Lustigs låt MILF :D
Så jävla underbar :D



När jag ändå är på lite halvperverst humör kan jag lika gärna ladda upp Tony Irvis &
Christian Hedlunds låt Rumba.


"Kom igen nu Dermot, din jävla garderobsfjolla"

Spårade det ur nu igen? :P
Den här bloggen början nästa bli barnförbjuden snart alltså.
Usch, tur att man inte jobbar med barn då hade man väl skrämt
dem för resten av livet :) Tur att man har kompisar som tål att
man är lite pervers :D HAHA!



INNEBANDYSÄSONGEN ÄR FÖRÖVRIGT IGÅNG, TRÄNINGSMATCH NÄSTA LÖRDAG.
DET SER JAG VERKLIGEN FRAM EMOT :D BARA HOPPAS JAG KAN FLIRTA LITE
MED JOBBET SÅ ATT JAG KAN FÅ BÖRJA KL 17 ISTÄLLET FÖR 16,
SÅ ATT KAN VARA MED. SKULLE BLI SKITLEDSEN OM JAG INTE KAN DELTA.

HAR SAKNAT ATT JAGA PLAST GOTT FOLK :) Men det kan bara innebära
att jag är hungrig som fan denna säsong som det känns nu.
Hoppas tränarna ser det också :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0