Cirka en femtedel till framtiden...

Är det någon som lagt märke till att det är stjärnklart i kväll?
Jag minns inte när jag senast såg att det var stjärnklart. Det har att göra
med att det varit sommar, en ljus tid. När jag lade märke till att det var
stjärnklart for många tankar genom mitt huvud. Att det är stjärnklart betyder
att det är på väg att bli kallare... mammas blommor är inplockade, gurkplantorna
övertäckta... Vi är på väg mot vintern igen. Det slår mig att ännu ett år har gått.
Jag är tjugo och är enligt många ung. Dock kan jag känna mig gammal ibland.

Förra veckan träffade jag på min lärare från nionde klass. Jag vet att hon är mäkta
stolt över mig eftersom jag valt hennes specialgren som lärare; Naturämnen och
matematik. Jag och min vän var på Ikea och shoppade för att kunna ha saker när
vi flyttar hemifrån... stekpanna, handdukar, plädar, ett bord...
När jag satt i bilen ikväll såg jag en person som jag kommer ihåg som en "liten
skit" när jag gick i högstadiet. Denna person har nu hunnit fylla moped...
Det är då jag inser att jag är en vuxen kvinna nu...
Till och med att kalla sig kvinna känns konstigt, det känns gammalt. Samtidigt inser
jag att jag levt ungefär en femtedel av mitt liv. Det låter inget vidare positivt att
tänka så det vet jag. Men ikväll känner jag mig lite sentimental bara, grubblar
en del... Jag ställde mig själv fråga i kväll om jag vet vem jag är? Om jag vet
var jag ska? Om jag vet vad jag vill? Ja insåg att det fanns ett ja på alla frågor...
vilket känns skönt. Ibland tar det tid att hitta sig själv... det tog mig 18-19år.
Jag vet vad jag vill ha ut av livet, jag vet vad jag vill ha ut av de cirka fyra femtedelar
som finns kvar av framtiden... Kan jag ens säga fyra femtedelar... ingen vet ju vart
ödet tar en... Men jag planerar i alla fall att leva i minst fyra femtedelar till :P

Jag är glad att en person berättade för mig och till slut fick mig att inse att
mitt leverne och beteende hade väldigt negativ inverkan på andra
människor, speciellt på den själv. Jag är glad att jag gjorde det valet att sluta
vara så konfliktgalen, så negativ och så dyster. Alla har dåliga dagar ibland, och
det är något man måste få acceptera. Men att ha dåliga dagar jämt bara för att man är negativ
och påverka andra negativt är inte rätt. Jag önskar flera negativa människor
kunde inse detta... Min mamma till exempel. Men i det läget försöker jag använda
mig av en textrad i LeAnn Rimes låt "What I cannot change"=
I will learn to let go of what I cannot change.
Mitt beteende och min vänlighet som blivit efter att jag ändrat på mig tror jag
har haft positiv påverkan på de flesta i min omgivning, förutom mina
föräldrar som jag är uppriktigt mot och som jag säger åt att
de ska sluta gnälla och kasta skit på andra och försöka att lägga energi
på sig själva istället för på vad andra gör. Då får jag höra att jag slösar
onödig energi, bara för att jag försöker få dem att bli mer positiva. Jag inser
nämligen när jag ser och hör dem, vem jag varit... och vet jag blivit efter
förändringen. Min förändring har även lett till att jag har en bättre
gemenskap med mina lagkamrater.

Jag längtar efter mitt körkort, har tagit ett stort kliv mot det genom att köpa körlektioner.
Jag längtar efter att vara fri. Jag vill inte vara bunden längre vilket jag är genom att
jag inte har körkort. Den dagen jag får körkort, ska jag sätta mig i bilen med en
bränd skiva; lyssna på hög musik och bara köra utan mål för att fira att jag klarat det.
Längtar till den dagen. Har man något att se fram emot känns livet extra roligt :D

Ja gott folk, detta inlägg blev lite... hm... speciellt...
Vet inte om det var så här det skulle bli. Men nu är det så här :)
Jag förknippar faktiskt mitt liv litegrann med Nordmans låt:
Ödet var min väg...
Jag skulle lätt kunna vara den person som de sjunger om.


Min kompis har pervers humor. Gosedjursgangbang kallar
hon det här när vi var på IKEA igår.



Man har inte roligare än vad man gör det till. Hade ulla fått bestämma
skulle jag ha fått åka i den där på hela Ikea, hade iofs varit rätt skönt
:P

Tänkte lägga upp lite skön musik :D



Niklas Strömstedt - Halvvägs till framtiden    Kings of Leon - Sex on fire
                    



Nordman - Ödet var min väg.                          Plan Three - Still broken
                 



Petter & Veronica Maggio - Längesen






Kommentarer
Postat av: VICTORIAFOTO

SVAR: Dom har nog rätt så fullt upp nu när flera tusen sätt det där inlägget. Så om du väntar lite får du nog ett svar :)

2010-08-28 @ 14:20:22
URL: http://victoriafoto.blogg.se/
Postat av: TNORDQVIST - FOTO

Fin header :)

2010-08-28 @ 14:55:53
URL: http://tnordqvist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack :D

2010-08-28 @ 23:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0