Backar för konflikter

Jag har insett en positiv sak som har kommit genom att jag försöker
skita i andra och vara mer positiv.
Jag backar ur konflikter, jag säger bara:
"orkar inte tjafsa... " eller: "Jag skiter i vilket..."
Jag orkar inte bry mig. Har insett att min tid är för
värdefull för att tjafsa och bråka med människor på.
Det är klart, ibland när man verkligen har rätt,
då brukar jag faktiskt inte backa ur.

OCh det kan nog verka konstigt att jag är den människan
som backar ur konflikter. Jag var nämligen den
som alltid lyckades hamna i konflikter och den som
gav mig in i en konflikt och bökade runt. Visst skapar jag
konflikter ibland idag med. Men ingen människa kan säga att man
aldrig skapar konflikter. Då skulle jag faktiskt påstå att det
är fel på den människan. Man måste faktiskt ibland stå för det
man tror för och stå upp för det.

Förr vara jag i konflikter 90% av tiden. Nu är det väl max 10% om
ens det. har just nu en konflikt med en vän för att jag tycker
saker och ting är fel. Men annars kan jag inte komma ihåg när
jag senast hade en konflikt. Röt i och för sig åt min mamma igår
kväll, men har att göra med hon det första jag gjort när jag kom från
jobbet; trött och med en djävulsk värk vid tungar där de tagit bort knölen,
inte orkade med en person vars mun gick i 120 kilometer timmen varenda
hundradel. Då sa jag ifrån. Och när jag sa att det var på grund av att
jag hade ont, kunde hon inte förstå det och skyllde på att hon har ont i
ryggen och höfterna hela tiden och haft ont i lårena i flera dagar (träningsvärk).
*host* Jag har konstant ryggvärk jag med men har lärt mig att leva med det
och låter inte mitt humör bli sämre för det. Och låter inte heller träningsvärk,
som jag har ibland ta ner mig. Men värken som man får efter en operation är
inte rolig. Har dessutom mått lite halvrisigt efter lokalbedövningen med xylocain.
Känt mig trött och hängig. Men var likadant efter att jag fick xylocain då jag opererade
bort cystan på näsan för ca ett år sedan. Är förövrigt sydd under tungan för er som är
nyfikna :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0