Match imorgon

Imorgon är det dags för säsongen andra seriematch. Jag var helt säker
på att jag inte skulle få spela imorgon då jag de två senaste veckorna hoppat
över tisdagsträningarna på grund av förkylning och att jag varit halvskadad.
I alla fall fick jag veta att jag är uttagen, och det är med blandade känslor
eftersom jag just nu när jag skriver är totalt otaggad. Men det är för att
jag faktiskt är riktigt jävla trött och inte har hunnit tagga än.
Känner mig helt lost i huvudet och jag tror att om jag skulle
gå och lägga mig nu, skulle jag säket somna och kunna sova 12 tummar i sträck utan
problem. Men så kul ska vi inte ha, ska tvätta matchkläder nu, eftersom
jag inte hunnit tidigare idag (dels pga att laguppställningen kom ut på hemsidan
otroligt sent, samt att jag bakat matbröd och brownies idag.)

Hur som helst misstänker jag att jag inte kommer spela som ordinarie imorgon. För mig är
inte det hela världen då jag genom våran snälla tränare "slagskottsträning" drog till
någon muskel i baksidan av skinkan så att det strålade från skinkan långt ner i baksidan
av låret. Så har haft ont, även om det känns lite bättre nu. Jag borde ha värmt upp mer igår
och även stretchat. Men det är så otroligt lätt att vara efterklok. Mitt eget fel att jag inte
gick ut och sprang i regnet igår. Men det var allt annat än inbjudande.

Vi möter i alla fall FBC Uppsala ungdom. Laget är i stort sett det lag som hette Nyby IK
och förra året spelade i Division 3 Centrala divisionen. Har haft chansen att få
träna med två spelare från FBC's lag. Och genom detta vet jag att det inte kommer bli någon
lätt match imorn. Men jag är säker på att, kommer vi bara upp till det spelet som jag vet att
vi kan spela, så kommer vi att ge dem en match om segern. FBC's senaste match var
mot våra premiärmotståndare Rimbo, en match som FBC enkelt vann med 14-4. Dock ska
tilläggas att Rimbo inte hade ordinarie målvakten som stod mot oss (en spelare som blivit
ett äss i rockärmen för rimbo). Dock tror jag FBC hade vunnit matchen oavsett.
Hur matchen kommer gå imorgon vet jag inte. Målvakten är sjuk, vilket inte är speciellt
kul då vi inte har någon mer målvakt inom laget. Tycker synd om våran sjuka målvakt,
är aldrig kul att behöva stå över matcher för att man är sjuk. Och man ska ju inte spela då
man är sjuk, vilket jag i vissa lägen tyvärr inte brytt mig om. Men vad gör man för laget
när det blir kort om folk om man väljer att avstå?
Vi ska i alla fall försöka ge FBC en rejäl match om segern.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0