En eftertanke till er som har åsikter

Den som inte kan acceptera att en person har andra åsikter, men inte kan stå
upp för sina egna bör inte yttra sig. Personen bör definitivt inte ösa glåpord över
en människa med andra åsikter så länge den inte kan föra en vettig diskussion eller
vara uppriktig med sina egna åsikter och stå för dem.

Jag tycker som jag gör och står för det och tar gärna diskussioner om saker och ting.
Den dagen jag inte stå för vad jag tycker och tänker och vad jag känner, den dagen
kommer jag inte ens märkas... Den dagen kommer jag att vara tyst. För mig har
det varit otroligt viktigt att kunna ha egna åsikter och inte följa strömmen. Tycker jag
annorlunda än många, så är det bara så. Vi lever i en demokrati där vi har både:



* YGL (yttrandefrihetsgrundlagen, 1974), vilket betyder att jag har rätt att uttrycka mig. Sen
att jag får motthugg, det kan jag ta. Men jag tar gärna disskusioner om mina tankar och
det jag tycker. Jag skall icke förbjudas från att ha en egen åsikt, även om det finns vissa som
uttrycker sig att jag "bara skall vara tyst", när jag har en åsikt. Dessa personer skall veta att
de inte är några nya Hitler och bör kanske lära sig dessa grundlagar och läsa dem både en och
två gånger..

* TF (Tryckfrihetsförordningen, 1949), vilket betyder att jag har rätt att uttrycka mina åsikter
i skrift och inte skall förbjudas från det. Okej, kastar jag skit på en enskild människa och skriver ut
dess namn kan PUL (Personuppgiftslagen, 1998) fälla mig. Men jag försöker att låta bli att skriva ut namn,
även om jag vet att jag gjort det tidigare någon gång.








Kommentarer
Postat av: Penne

haha lol på dig.



äre du och Göran Persson eller?



Du har fel i allt. punkt.



Jag gillar inte dig. Inte alls. Inte för fem öre.

2009-10-06 @ 22:37:18
Postat av: Anonym

Men lilla Penne, ta och läs på Page_5560.aspx" rel="nofollow">http://www.riksdagen.se/templates/RPage_5560.aspx och Page_5561.aspx" rel="nofollow">http://www.riksdagen.se/templates/RPage_5561.aspx



Så vet du att det som står om grundlagarna är så rätt så rätt. Men jag antar att alla inte deltar på Samhällskunskapslektionerna. För det är ju farligt att delta på lektioner och få kunskap. Och eftersom du är ifrån Jönköpingstrakten bör du kanske inte uttala dig om vad som är rätt och fel. Och dessutom känner du inte personen som har bloggen. Så det är lätt att säga sådana saker. Dessutom kanske du bör stå för vem du är... och inte ha smeknamn.

2009-10-06 @ 22:44:03
Postat av: Penne

Haha du är tjock.

2009-10-06 @ 22:46:58
Postat av: Jenny

Till Penne --> Kan du inte föra en vettig diskussion, utan sitta och kalla folk tjocka hit och dit utan att du känner dem så tycker jag att du ska sluta. Jag har min åsikt om matchen, precis som du har din (om du ens var där). Du har rätt att ha din. Men jag tycker du kan diskutera det på ett moget och vuxet sätt. För att sitta och spy galla över folk du inte har en jävla aning om vem det är eller så och som du inte känner, det är fjortisnivå på det. Sen får du tycka vad du vill. Rimbo vann i söndags. Men personligen tycker jag inte det var rättvist, och jag tycker också att domnar var dåliga precis som jag tycker att vissa ur motståndarlaget betedde sig väldigt märkligt i närkamper och bara lade sig på plan för ingenting. Men that's life. Alla har sina åsikter. Men kan du inte tolerera det, ja då vet du inte vad en demokrati är... Punkt

2009-10-06 @ 22:55:09
Postat av: Anonym

lika som du har en åsikt hade jag en. Vi ligger på exakt samma plan.

2009-10-07 @ 12:43:14
Postat av: Penne

haha!

2009-10-07 @ 21:15:54
Postat av: Rimbo spelare

Blir fan trött på detta. Visst du får ha hur mycket personliga åsikter du vill och de har jag också så får väl se om du ens publicerar detta meddelande.

Om ni/du i det här fallet... inte ens kan hantera en förlust tycker jag inte du ska visa hur dåliga förlorare ni/du är. för det kallar jag osportsligt. Och att dra ut som fan på detta är bara onödigt? och att du tillome fått någon UTANFÖR vårat lag du pratat skit om imot dig?

Och jag tänker inte låta dig skriva en massa gojja utan att försvara oss. Domarna var rättvisa åt bägge hållen. Även fast jag själv tycker att dom dömde alldeles för mycket tekningar.

Och en sak innan jag glömmer. Ni är första laget vad jag vet. Som betett sig sådär och sagt så mycket kritik, så man börjar ju undra vad det handlar om.. är ni frustrerade över att ett lag som förlorat typ väldigt väldigt ofta, vann över er?



2009-10-07 @ 22:26:16
URL: http://daaanielaa.blogg.se/
Postat av: Takai

svar:

nej, de ÄR sådär små :>

2009-10-08 @ 19:09:31
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Takai

svar;

hihi, jaaa :> <3

grisar ska man gosa med och ge kärlek till :3

2009-10-08 @ 19:35:35
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Man har också rätt att tycka om andras åsikter!!

2009-10-12 @ 10:07:53
Postat av: Malin

SV: Ja jag tittade inte ens på den. Så fort jag såg trailern så fattade man att den var usel ><

2009-10-12 @ 12:02:04
URL: http://stopandreplay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0