Dålig uppdatering - Anledning; Plugg, frustration, ilska och besvikelse

Jag känner att jag inte har uppdaterat bloggen nu på ett
par dagar. Det har känts som att jag inte haft tid. Men egentligen
handlar det nog mycket om att jag inte har orkat och att
jag för tillfället känner att det inte riktigt finns något att skriva
om, även om det kanske egentligen gör det. Men jag får skylla
allt på att orken tryter.

Och just nu skulle nog inte vara ett speciellt bra tillfälle att uppdatera
den heller då jag har flera tankar inom mig, vetskap om saker
och ting och olika tankar om dessa som gör mig så jävla
förbannad och besviken; t ex en massa strul med laget.
Skrev av mig i söndags men ansåg att det var en text jag bara
behöva skriva för att få ur mig en massa besvikelse och
ilska över saker och ting. Och dessutom ligger jag lite illa
till i en kurs jag läser, där jag till största delen har mig själv
och skylla för att jag varit så jävla slö och inte pluggat. Så
den grejen kan jag endast lägga på mig själv. men man
känner ju ändå sig lite besviken över sig själv för hur man
har hanterat den så kallade självdiciplinen som studerande på
komvux kräver. Fy skäms på mig. Men det gäller att ligga i nu
inför kursprovet.

Ska försöka uppdatera här någon dag i veckan, men den dagen
blir inte idag. Ska upp om fyra timmar, trevligt och jag sover inte
ÄN. Men jag överlever skulle jag tro. Imorgon är det kortdag,
börjar 8.30 och går till 12.10.. Men jag kommer få ännu kortare
dag då jag måste skippa den andra lektionen på dagen som håller på
till klockan 12.10, eftersom jag ska med min lilla kissemiss till
stora, stygga veterinären och plocka bort lite stygn.
Dagen kommer börja med ett
prov i matematik C, hm vet inte hur det ska gå, på lektionerna
har det ju känts bra. Men när man får repetitionsuppgifter inför
provet inser jag att det inte finns någon uppgift i boken som ens
är i närheten av den svårighetsgrad som det är på stencilen. Men
det är nog bara för att vi ska bli bättre än vad vi behöver till
provet. Anledningen till att jag är vaken så sent är för att jag hade
träning till klockan 22.15, och sedan har jag gjort lite saker (bl.a
en smoothie med banan, jordgubbar och vaniljyoghurt, som jag
nästan gör efter varje träning nu för att få i mig vitaminer och
även lite energi efter att ha gjort av med massa). Dessutom har
jag tittat på matematiken.

Nu ska jag fortsätta läsa sista Harry Potter-
boken. Känns lite töntigt att säga att jag läser den. Men en person sa till
mig att det var väl inget töntigt med det, det var säkert flera
vuxna människor som faktiskt läste den boken... kanske för sina
barn eller bara för sig självt. Böckerna är ju bra och handlingen
är ju också bra. Det är verkligen en fantasybok, men det är ju
en sjujädrans bra historia alltså. Snacka om att J.K Rowling har
gjort en serie klassiker :) Har passerat 600:e sidan nu, har läst
nästan 400 sidor på två dagar. Bara 100 sidor kvar nu.

Jag vet att det säkert finns de som sätter en töntstämpel på mig
nu för att jag skrev att jag läser Harry Potter. Om ni tycker det är
kul att göra det, så är det upp till er. Slöseri med tid dock,
eftersom jag inte skäms :P





Kommentarer
Postat av: Joss

2009-11-18 @ 09:31:33
URL: http://josefinburell.blogg.se/
Postat av: Joss

Tack :)

2009-11-18 @ 09:31:59
URL: http://josefinburell.blogg.se/
Postat av: Jane

den enda som borde skämma är du för att du ens tänker tanken att läsa HP är töntigt!

2009-11-18 @ 10:19:41
Postat av: Jenny

-->Jane

Skönt att höra att du säger det :) Haha. Ja jag borde nog skämmas som ens tänker tanken :P

2009-11-18 @ 15:56:19
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0