Text om förlust

En förlust kan vara så många saker; En match, ett spel, en sak, en människa, kärlek... ja nästan allting. Det går att förlora allting. Jag vet vad förlust är. Jag har förlora mycket; En match, ett spel, en sak, en människa och kärlek för att bara nämna några saker.

George Bernard Shaw skrev en gång:
" Det finns två tragedier i livet. Den ena är att inte få den man önskar. Den andra är att få det..."


Jag har hela tiden upplevt att aldrig få den jag önskar. Ibland har det säkert inte varit någon förlust därför att det funnits så många bättre. Men ibland har min värld kraschat. Jag har varit osäker på om jag någonsin igen ska lära mig att simma i det stora havet där det känns som att jag befunnit mig i förvirring över varför jag älskar någon men denne inte älskar mig tillbaka...

Kärlek är en märklig sak. Ibland tror jag mig veta vad det är. Ibland undrar jag om den ens existerar. Jag har förlorat så mycket på grund av det som kallas kärlek. Jag har förlorat flera delar av mitt hjärta. Om det finns något förråd för tårar så borde det nästan vara tomt.
Jag undrar om jag gett för mycket för kärleken, offrat mer än vad som varit nödvändigt när mina känslor för en annan person aldrig någonsin blivit besvarade. Jag undrar ofta vad det är för fel på mig då alla andra i min omgivning tycks finna kärleken. Visst har jag gått min egen väg och träffat människor jag för två-tre år sedan aldrig ens skulle ha pratat med. Men jag växte upp snabbt. Personer i min egen ålder duger inte på grund av den barnsligheten som bor inom dem, deras tonårsliv som inte alls passar ihop med mina värderingar.

Människor har sagt åt mig att inte leta efter kärleken. Jag gjorde aldrig det. Det var då han kom in i mitt liv. Killen jag nu gillar. Han är en sådan fin kille. Jag älskar honom så mycket. Men vet inte om jag någonsin kan få honom, även om vi båda vill. Trots att omständigheterna naturligtvis gör saker och ting mer komplicerade, så skulle jag inte för en sekund vilja radera ut något av det därför att det är en del av personen jag älskars liv. Jag vill ha det i mitt liv med.

Men jag vill inte förlora igen. Och det känns ibland som att jag håller på att göra det. Jag vill inte ha flera förluster i mitt liv. Jag har släppt flera killar genom mitt hittills 18-åriga liv. Men denna kille vill jag inte förlora... aldrig någonsin.

Jag kan lätt säga att jag vet vad förluster handlar om. Det George Bernard Shaw skrev om att det kan vara en tragedi att få den man önskar, jag förstår inte riktigt hans resonemang. Det är klart att det kan bli svårt även om man får den man önskar. Det kan vara helt fel person för en. Men jag vet att denna kille inte är fel för mig.

Jag visste det redan efter att jag träffat honom en gång att det var rätt. Mitt liv var som ett pussel med en del bitar som fattades. Men hans närvaro och att överhuvudtaget träffa honom gjorde att alla bitar plötsligt fanns där. Allting föll på plats. Mitt liv kändes äntligen komplett. Men jag är så rädd att åter drabbas av det som jag alltid gör, förlust i kärleken. Jag vill inte ha mera av det. Jag har upplevt tillräckligt.

Det finns en jag vill ha... Jag hoppas verkligen att han kan bli min till slut. Vill inget hellre än att somna och vakna upp bredvid hans sida varje dag.
Jag har gett honom mitt hjärta och jag hoppas verkligen att det räcker till slut.


Joseph Conrad:
"Vem vet vad äkta lycka är? inte det kontroversiella ordet utan den nakna sanningen. Den bär på en mask för de ensamma. De mest ynkliga vårdar ett minne... eller en illusion..."


Tillägnad en speciell person... Älskar dig mer än något annat på denna jord!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0