Saker och ting blir aldrig som man tänkt sig.

Över en månad sedan 17-årsdagen nu.
Stirrar på mig själv där i spegeln och undrar ibland hur många jag sårat.
Sist jag skrev skulle jag träffa en tjej; Maja.
Men man inser väl att man inte känner människor så tidigt när man bara pratat ett par dagar.
Visade sig i alla fall att vi stod på helt olika våglängd...
Kanske är det bra att vi aldrig har sett och kanske inte kommer att ses.
Jag tycker inte illa om dig som människa på något sätt, men inser att du nog vill mer än vad jag vill.

Bråkade men en äldre killkompis igår med. Jag vet inte vad jag gör. Jag hugger folk i hjärtat och sårar dem och väntar mig sedan att bli älskad...
Jag saknar den gamla goda tiden när man var yngre, då allt var lättare. I alla fall tycker jag att det var lättare.
Eller tja beror väl i och för sig på hur man ser saker och ting. Fick mina betyg idag från första året på gymnasiet. Kände mig i alla fall värdefull när jag såg att jag hade VG & MVG rakt igenom. Sedan hade man kommit in på sina individuella val.

Saker och ting blir inte som man tänkt sig heller. För jag valde inte den skolan jag hamnat på nu som förstaval.
Men jag gled in där på ett bananskal i alla fall som andraval. Jag trivs okej där. Hade nog trivts bättre om jag kommit in på mitt förstaval.
Men men... har väl ändå hamnat i en okej journalistikklass nu i alla fall till hösten.
Får hoppas på det bästa.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0