Att ha en vän som ställer upp gör att man orkar kämpa vidare trots att det är svart!

Ibland har livet känts rent ut sagt outhärdligt att leva. Jag har många gånger stått i valet och kvalet mellan att stanna vid liv eller att dö. Det har funnits så mycket som jag bara velat slippa. Det har funnits så mycket som jag inte orkat med. Men någonstanns har jag ändå hittat en väg ut varje gång. Det är mörk nu med. Men jag vet att det finns personer som bryr sig. Min bästa kompis Ulla. Du är den 1 månad äldre syster jag aldrig fick. Det känns som att du är mitt andra jag, utan den dåliga sida. Min vapendragare. Vi har bråkat och ledsnat på varandra. men vi hittar tillbaka till varandra direkt =)
Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan dig. Ibland har modet sviktat och tviveln tagit över. Men jag vet inte. Det är något som gör att jag vet att vi alltid kommer at vara bästa vänner. Jag vet att du alltid kommer att finnas där. Du är en av de anledningarna till att jag fortfarande orkar leva.
Jag andas öven om andetagen är svaga. Jag andas, men med konstgjord andning  emellanåt.
Den här Avril Lavigne-låten "Keep Holding on" är omskriver och tillägnad dig (du är en av de få som är anledningarna till att jag ska försöka att leva vidare och inte ge upp hur mycket det än lockar):



I'm not alone
Together we stand
You'll be by my side
I know You'll take my hand
When it gets cold
And it feels like the end
There's no place to go
I  know You won't give in
no I won't give in

Keep holdin' on
'Cause you know I'll make it through
I'll make it through
Just, stay strong
'Cause I know You're there for me
You're there for me
There's nothing I can say (nothin' I can say)
Nothing I can do (nothin' I can do)
there's no other way when it comes to the truth
So, keep holding on
'Cause you know I'll make it through
I'll make it through

So far away
I wish you were here
Before it's too late
This could all disappear
Before the doors close
And it comes to an end
With you by my side
I will fight and defend (ah ah)
I'll fight and defend (ah ah) yeah yeah

Keep holdin' on
'Cause you know I'll make it through
I'll make it through
Just, stay strong
'Cause I know You're there for me
You're there for me
There's nothing I can say (nothin' I can say)
Nothing I can do (nothin' I can do)
there's no other way when it comes to the truth
So, keep holding on
'Cause you know I'll make it through
I'll make it through


I'll make it through

Hear me when I say
When I say I believe
Nothing's gonna change
Nothing's gonna destiny
Whatever's meant to be
Will work out perfectly
Yeah, yeah, yeah, yeah....

La da da da, la da da da da
La da da da da da da da da

Keep holdin' on
'Cause you know I'll make it through
I'll make it through
Just, stay strong
'Cause I know You're there for me
You're there for me
There's nothing I can say (nothin' I can say)
Nothing I can do (nothin' I can do)
there's no other way when it comes to the truth
So, keep holding on
'Cause you know I'll make it through
I'll make it through


Ahh, ahh
Ahh, ahh
Keep holdin' on
Ahh, ahh
Ahh, ahh
Keep holdin' on
There's nothing I could say
Nothing I could say
nothin I could do
nothing I could do
There's no other way when it comes to the truth
So, keep holding on
'Cause you know I'll make it through, I'll make i through

image3

























                                                                                                                                             Jenny Andersson-Mård
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0