Ombytta roller...

En helt grym helg har rundats av... Söndag övergick i Måndag och en helt ny vecka...
Och sjukdom. Vaknade upp med halsvärk imorse och har mått som en påse jordnötter
hela dagen. Men helgen har varit bra.

Lördagen var helt grym :) Började med innebandydömning i Östhammar.
Dömde ihop med en ny kollega... säg vilka gånger jag inte har ny kollega.
Haha. Usch vilken hemsk plan det var att döma på... var helt omöjligt att som
domare vara obemärkt i den sporthallen. Fanns ingenstans att ta vägen,
när man behöver "undan". Haha måste sett ut som en kråka som jag skuttade
runt där... Hua vid tanken på hur det såg ut :P Det gick hur som helst bra att
döma; snälla killar, inte en massa tjafs och det var lugnt. Nu var det visserlingen
P13 B. Men 13-åriga killar är alltid 13-åriga killar.

Efter dömningen bar det av till stockholm. Träffade på en människa som jag
egentligen först lärde känna igår och bara känt via nätet och hans bloggande
förrut. Vi är vänner på facebook sedan 1,5-2 år tillbaka med. Alltid kul att sätta
en människa på texten... tolka det som ni vill. Förhoppningsvis förstår ni vad jag
menar. Jag kan ärligt talat säga att jag hade väldigt väldigt mycket med fördomar
om honom, på grund av hans skrivande i bloggen och genom att han haft en
så kallad het potatis med en person som betytt och betyder väldigt mycket för
mig. Så man har känt sig lite som ett slagträ genom att kanske börja umgås
med den här människan. Men jag tänker inte ha de skuldkänslorna. Jag är en
fri kvinna och bestämmer över mig själv. Om jag vill umgås med båda gör jag
det utan att välja bort någon. Jag är en flexibel människa och dömer ingen.
Ibland stämmer inte personkemin och man har olika åsikter... det slår gnistor
om dem när man ställer dem emot varandra. Så är det ibland...
Kändes i alla fall kul och vi delade en del åsikter som rör fjollbollen, så känns ju
bra att inte vi rök ihop med om massa petitessaker med bara för att vi hade olika
åsikter. Det är åsiktsfrihet i det här landet människor, så jag kommer säga vad
jag tycker och tänker, även om det stör människor i min omgivning eller inom
plastbollen. Man måste vara realist och få tycka olika, annars kan man bara gå och
gömma sig.

Efter detta vidare till Münchenbryggeriet och Bandit rock Awards. Jag lovar, det lät
ganska mycket. Banden som spelade var Supercharger, Amaranthe, Raubitier,
Seether och 3 Doors Down.

SUPERCHARGER: Ett danskt band jag aldrig tidigare lyssnat på, men som jag faktiskt
tyckte hade helt okej musik. Sångaren verkligen försökte få igång publiken. Stod
och vevade med armarna som en galning.


AMARANTHE: Ett band som jag normalt fall gillar. Men sångerskans röst försvann i
den extremt höga musiken. Väldigt besviken över deras framträdande faktiskt. Hade
förväntat mig så mycket mer.


RAUBITIER: Ett band från Haparanda, som jag har varit lite avvaktande emot. Men fram-
trädandet i Lördags kväll var faktiskt bra. Hulkoff stod och skrek åt publiken att hoppa :)
Härligt kille den där Hulkoff. Ulla jämförde honom med Peter Stormares rollkaraktär
Thorbjörn i Jägarna 2. HAHA! Skulle i alla fall int
e vilja möta Hulkoff ute en mörk kväll.
Han stod förövrigt och skrek innan en låt; Att nu är det dags att hoppa folk!


SEETHER:
45 bortkastade minuter skulle jag kalla att Seethers konsert var. Så jävla
dåliga var de... helt värdelösa. Säkert andra som inte tyckte det, men en av mina
kompisar höll med mig. Killen kunde knappt sjunga, och de förstörde en av de bästa
låtarna som jag vet; "Broken" som de gjort tillsammans med Amy Lee från Evanscence.
Plus att deras musik i Lördags mest lät
som oljud. Hade ont i öronen efter deras konsert
och tvingades gå bort från våran perfekta plats nedanför scenen, eftersom jag efter
deras konsert kände att jag skulle förstöra hörseln om jag
stod kvar. Känns inte okej
någonstans alltså...



3 DOORS DOWN:
Kvällens höjdpunkt säger jag bara. 75 minuter exklusiv konsert på
galan. Så jävla grymma. Sångaren Brad Arnold stagediva hela tiden typ :) Haha... Åh
när de spelade When I'm gone och Here without you, samt en av de nyare låtarna:
"When you're young"... åh var nästan så tårarna rann. Så bra låtar med så bra text :)
Jag måste se dem live igen säger jag bara...


Sabaton skulle också ha spelat, men sångaren bokstavligen mådde skit och hade
diarée m.m och kunde inte medverka. Så de fick ställa in spelningen... Lite synd, för
nu då jag lyssnar på dem på Spotify tycker jag faktiskt att de är helt okej band. Så
hade varit kul att se dem live.


De som ledde galan under kvällen var Peter Kjellin, som har programet: "Kvällar med
Peter" och själv är basist i det förövrigt grymma bandet Plan Three. Han ledde galan
tillsammans med "Bollnäs-Martin", som är programledare på Bandit och har ett förflutet
inom rocken och just nu sjunger i Librah. Grymma programledare. Snyggast för kvällen
var nog Bollnäs-Martin och Peter.

Ber om ursäkt för de halvtaskiga bilderna. Men vad kan man förvänta sig med en mobilkamera :)


Kom hem till Uppsala klockan halv tre i lördags natt och slagga några timmar hos min kompis Ulla.
Sedan åkte jag hem och tog en tupplur hemma innan det bar av till jobbet för kvällspass i Söndags.
Kan säga att det var lite skumt igår kväll på passet. Jag gick med hörselpropp i ena örat, för att
stänga ute ljud, då det var extremt påverkat av musiken kvällen innan. Lät som att jag satt i en
burk när någon pratade. Var riktigt dåligt ett tag. Så igår kväll när man var hos brukarna så blev
det mycket "Va? Va?" Sen fick man förklara sig vad det var som hänt. En som jag var till som jag
aldrig träffat förrut, när jag sa att jag varit på ett ställe med hög musik, så blev hans reaktion direkt:
"Jasså du har varit på rockkonsert..." Vilken gubbe alltså. Undra om han har varit på några i sina
dagar, eftersom han visste så självklart vad jag hade haft för mig. Cool gubbe det där :)
Så det var lite ombytta roller. Det brukar ofta vara dem som säger att de inte hör vad jag säger,
på grund av kombination av att jag ibland har inte tänker mig för och pratar för tyst, samt att
de ofta har nedsatt hörsel.


Jag tyckte det var en kul upplevelse att gå på Bandit Rock Awards. Dock hade jag nog förväntat mig
lite mer glamour och att banden skulle vara mycket bättre. Simpelheten är det inget fel på, rätt skönt
på så sätt... men just det här med banden, nja det borde gå att förbättra. Det enda som var ordentlig
bra var 3 Doors Down... Men hur mycket turnévana har inte dem då? Jag kan säga så här... förr har jag
alltid tänkt att musik är som bäst om man spelar högt... och jag kan tycka lite så fortfarande, men beror
kanske på vad man menar högt. Många gånger på Bandit upplevde jag att högtalarna var lite väl högt
uppskruvade. Jag skulle vilja veta hur många som inte hade någon som helst påverkan på hörseln
dagen efter. Jag hade det... Hade som lock för vänster öra hela gårdagen; gick med öronpropp i vänster
öra igår kväll för att skydda hörseln, eftersom den redan var så jävla ansträngd. Det har blivit mycket
bättre. Har haft öronpropp idag för säkerhetsskull. Överlevde nog hörselskador denna gången. Men jag
kan verkligen lova att det är bättre att använda det för egen vinnings skulle fortsättningsvis...


DESSA VAR MINA BÄSTA VÄNNER I SÖNDAGS :)

Idag skulle jag ha jobbat, men vaknade upp med fruktansvärd halsvärk m.m, så blev tvungen att sjuk-
anmäla mig till jobbet... vilket gjorde mig väldigt irriterad eftersom jag vet hur mycket jag sätter dem i
skiten när jag gör det =/ Men vad ska man göra. Istället har jag ägnat dagen åt att ta det lugnt och
badat Fanny, samt avboka stugan i Mora. Vi skulle ha åkt på hundutställning i Mora den 11 Mars.
Men då jag upptäckte att Fanis börjat fälla häromdagen och det inte var några små tussar hon fällde
heller, har vi haft det väldigt öppet de senaste dagarna när det gäller att resa eller inte. Det har varit
ångest eftersom jag så gärna velat åka. Men då ekonomin inte tillåter att vi åker denna gången, plus
att hon har börjat fälla ordentligt, så bestämde jag mig sent igår kväll innan betalningstiden för
utställningen gick ut, att vi inte skulle åka. Lite tråkigt. Men ingen kan väl rå för att hon faller. Troligen
hormonerna. I slutet av Mars är det 26 veckor sedan hon löpte och det betyder att det troligen är dags
för henne att löpa igen inom de närmaste veckorna. Tikar löper vanligtvis 2 gånger per år. Så det
börjar bli dags igen nu om hon är normal :P Hennes kullsyster har dock inte löpt ännu, så misstänker
att Fanis hinner löpa 2 gånger innan hon ens löpt 1 gång. Ska man räkna på ålder, så löpte hon precis
vid 9 ½ månads ålder och 6 månader på det blir alltså 15 ½ månad och det är hon i slutet av Mars.
Den som lever får se.

Har i alla fall badat Fanny idag och kammat ur pälsen på henne, för att få bort det hon fäller; mer än
en halv plast-Icakasse har jag fått loss. Då har hon fortfarande en del kvar... Vi ska troligen på
utställning om 2 månader i Sundsvall. Och förhoppningvis har hon hunnit få tillbaka och fått lite
mer päls tills dess. Jag hoppas innerligt att det här inte är unghundsfällningen, för det tar flera
veckan än 8, att få tillbaka den pälsen...

Jag imorse (sjuk tjej) & Fanis idag innan duschen (fortfarande päls kvar innan duschen) :P


Nä gott folk. Börjar bli dags att sluta skriva. Just det, glömde berätta att jag klickade hem boken jag
skrev om här om dagen; Jag ska egentligen inte jobba här... Den borde komma i brevlådan imorgon, eller
senast Onsdag.

Nä nu ska käka mat. Sedan krypa ner i sängen. Imorgon ska jag jobba, fast att jag inte är frisk. men
jag har inte råd att gå hemma tyvärr... även om jag verkligen skulle behöva en vilodag till. Men är ledig
onsdag och torsdag sen. Hostar förövrigt just nu, så att jag håller på att spy.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0