Vem är du?

Ibland kan jag tycka det är så tragisk att det finns vissa människor som gör hönor av fjädrar.
Enligt en person är vi osams (sen typ juli-augusti). Jag undra hur det funkar i den människans
värld. För bara tre veckor sen umgicks vi under samma tak och prata med varandra. Likaså även
i mitten av September. Den grejen som hände var en skitsak; ett skämt från min sida, vilket jag
tydligen visade genom att skriva lipgubbe. För den andra personen var det liv och död. Sen hade
personen mage, att efter blockering här på facebook sitta och smsterrorisera mig. Vissa människor
är så tragiska och förtjänar inte ens att lägga energi på.

Denna personen har tagit efter en annan människas perfekta liv (lever som någon den inte är)..
och lever efter värderingar och på ett sätt som inte är den själv. Jag kan blir arg på människor
som låtsas vara en annan person än den som de verkligen är... Vissa människor har en tendens
att glömma bort vem de är i jakten på lyckan och låtsas vara någon annan. Vad är det som vi är så
jävla rädda för?

Jag är ett bombnedslag utan dess like som person. Jag gör inte alltid rätt eller säger rätt saker...
jag är människa och ingen människa är felfri. Men jag försöker ändå hela tiden eftersträva mina
värderingar och det jag trott på i hela mitt liv. Jag försöker inte vara någon annan bara för att jag
träffar en person som jag tycker om eller för att passa in. Jag vill kunna känna att den personen
jag ser i spegeln är den person jag verkligen är... en person som jag är stolt över. Jag skulle aldrig
vara stolt över den personen jag såg i spegeln, om den personen inte var mig själv. Jag skulle
ibland bara vilja be människor ställa sig framför spegeln och titta på sig själv, fråga vem de är?
Reflektera över sig själva och även fråga om den person de är utåt mot andra människor är den
som de verkligen är innerst inne... Vem ser du i spegeln? Vem är du?

This is me now... and then...
 
 
XOXO
 





Kommentarer
Postat av: Magnus E

verkligen vacker bild, och du har verkligen ordets gåva också, kom här av slump och har redan spenderat en bra stund med att bara läsa, skulle va trevligt att få lära känna människan bakom lite mer ( ; Keep up the good work!

Svar: Ingen aning om vem du är. Så lite svårt då att lära känna någon.
Jenny Andersson-Mård

2014-02-01 @ 00:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0