Välkommen Gulli

Den 12 maj utökas min hundskara med en liten vovve till.
Fanny blir snart 2,5 år och jag har känt länge att jag inte vill att hon ska bli
ensamhund. Det senaste året har jag velat köpa en till finsk lapphund. Men det
har dragit ut på tiden och jag känner att jag inte hittat en valp från rätt kombination.
Jag har blivit väldigt kräsen av mig. Man har ju sett hundar på utställning och sett
vilka som är bra och mindre bra. Nu har jag hittat en. Så den 12 maj kommer lilla
Gulli flytta hem till oss. Hon är efter en tik som redan nu, 2,5 år gammal, är multi-
champion. Närmare bestämt är hon Dansk, finsk, norsk, svensk och nordisk och
Internationell champion. Och hon har massa med placeringar som bäst i rasen
på utställningar. Pappan är rätt okej det jag har sett av honom. Så ajg har stora
förhoppningar på henne. Och uppfödaren tycker hon ser bättre ut än vad sin
mamma gjorde som valp. Så hon hade helst velat behålla henne själv. Men det
är ett privilegie att få chansen till denna lilla damen.
 
Tricaliz Gulli


De första veckorna,      5 ½ vecka                   5 ½ vecka                   5 ½ vecka


 5 ½ vecka,    6 veckor     
 
 
XoXo
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0