Sjukskrivningen hånler mot mig.

Usch den här månaden har inte blivit mycket i jobbväg...
Har varit sjukskriven hela månaden. Och inte nog med det, andra dagen man väl är tillbaka
till jobbet, åker man på nästa smäll. Tack vare dåligt underhåll av cyklarna på jobbet, kraschar
jag med cykeln så att jag slår i hela vänstersidan och knäna i backen. Landar på vänster bröst
och vänster axel. så fick sjukanmäla mig igen nästa dag. Skitkul säger jag. Har verkligen varit
stolpe ut för mig hela jäkla veckan. Börjar ledsna på det nu och är så jävla glad att veckan är
över efter imorgon. Riktig skitvecka måste jag säga. Längesedan som jag kände mig så jäkla
frustrerad, irriterad och sur över en vecka. Och som gräddet på moset så får man mens också.
Sådana här veckor ger bara en massa negativt i livet. Jag känner bara för att glömma den här
veckan litegrann. Skulle vilja ha en vecka med sol, lite värme (okej det är slutet av september,
men ge mig i alla fall en 15-16 grader), mitt körkort på måndag och att mina skador blir hela.

Jag jobbade idag och vid lunch hade jag värk i axelkulan ner i hela armen. Dagen efter att jag
kört omkull, i torsdags, var jag lite bortdomnad i vänstersida och jag gick som en kratta på
vänster ben på grund av svullnad i knäet samt ett fint blåmärke på vänster bröst. Oavsett hur
mycket jag än kanske inte borde jobba med axeln, så finns det ingen möjlighet för mig att
ens tänka tanken att sjukskriva mig. Jag har varit sjukskriven så mycket denna månad, att
ska jag överhuvudtaget få ut någon lön nästa månad, måste jag jobba i stort sett de dagar
som är kvar av månaden.
 
Imorgon är jag i alla fall som tur var ledig. Och den lediga dagen ska spenderas hos Fannys
uppfödare Mona utanför Uppsala tillsammans med Mona och andra personer som har hundar
från hennes kennel. Ska bli kul. Jag kommer ha med mig Fanny och hennes kullsyster (brorsans
hund) Sivan dit. Ser verkligen fram emot det.
 
Nä nu är det dags för sängen. Klockan ringer strax efter 08 imorgon bitti. Ska lägga mig och
läsa ur boken "Själakistan" nu. En riktigt bra kriminalroman som är skriven av Ann Rosman.
Ska skriva en recension på den när jag läst klart den. Kommer ha recnsioner m.m både på
bloggen, men även samlade på en annan hemsida; här
 
 
XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0