Brand new start

Ja jag har inte skrivit på ett tag. Det är för att det känts som att det inte funnit så mycket
att skriva. Jag tycker att allting i mitt liv är en enda jävla röra just nu. Har inte grepp på
någonting och mår inte speciellt bra, varken fysiskt eller psykiskt för tillfället.
 
Det är strul med jobbet, att jag känner att organisationen inte riktigt fungerar felfritt...
Vet att jag inte är ensam om att känna det. Sen känner jag mig lite färdig med branschen
för tillfället, känner att jag vill ha nya utmaningar och nya äventyr. När det är samma sak
dag in och dag ut, det kommer en dag då när man känner att man kan grejerna redan...
att man behöver något nytt att göra.
 
Det är strul med kärleken... Jag och S står verkligen på olika kanter just nu. Jag vet inte
om vi kommer klara det här. Våran relation har blivit jättekonstig sedan han flyttade. Jag
vet inte vad det är som har hänt riktigt. Vi pratar knappt längre när vi träffas... och det får
honom att känna att han inte tror vi kan fortsätta. Jag har haft känslan att relationen varit
konstig sista tiden jag med. Sjuka är att vi knappt har träffats sedan han flyttade och ändå
har det bara blivit kaos. Jag känner att jag inte riktigt kan vara mig själv kring honom, då jag
är så rädd att han inte ska tycka om den jag är... Men i rädslan av att förlora honom, har
jag blivit tyst, säger ingenting... allt är bara en enda röra. Ska försöka prata med honom här
någon kväll. Jag känner fortfarande att han och jag egentligen inte är så olika och att det
är honom jag vill fortsätta med. Så just nu gör det ganska ont att det är kaos. Och det är
något som påverkar negativt. Försöker att inte tänka på det så mycket, även om det är svårt
när man är en tänkare och grubblare som jag. Jag behöver vara ifrån honom ett tag
känner jag... jag behöver få ordning på saker och ting i mitt liv, innan jag kan involvera
honom i det... Något som jag insåg för omkring 3 veckor sedan. Jag gör allt för att jag ska
bli så självstädig som möjligt, få körkort, få mitt alldeles egna hem... Innan det är gjort kan
jag inte involvera S. Jag behöver stå på mina egna ben... för det ären grej som påverkar
S och mig negativt. Att jag är beroende av honom pga att jag inte har körkort. Jag vill vara
oberoende och självständig. Så just nu behöver jag space från honom och han från mig.
Vi behöver tid för oss själva. Det är jobbig fakta. Men enda chansen just nu.
 
Och min kropp strejkar den med... Jag är ständigt trött i den... matt...
Jag orkar inte göra någonting. Ont i lederna. Jag går ju eventuellt med boreliavirus i kroppen.
Kommer få svar om det om några veckor när jag ska ta nya prover. Sen har jag fått halsvärk
och någon liten förkylning som tar ner mig. Jag som har relativt bra kondis just nu (bättre än
på länge tror jag), orkar inte ens gå i skogen någon längre stund utan att känna mig orkeslös.
Så kombinationen av att jag ha någon infektion i kroppen och att det är strul med massa annat
just nu, gör att jag börjar känna mig utbränd.
 
Som tur var är hade jag en jättebra helg i Högbo Bruk, där det var hundutställning hela helgen.
Även om det inte gick superbra för mig och Fanny placeringsmässigt, så fick vi bra kritik,
och jag pratade med lite trevliga lapphundsmänniskor :)
 
Jag kan meddela att jag är ganska valpsjuk. Så finns risk att det kommer in en ny lapphund
i mitt och Fannys liv inom kort... Men just nu finns det inga bra kombinationer parade/planerade
som jag känner att jag vill ha en valp efter. och de få som är bra, har tyvärr dåliga höftlinjer, något
som jag inte tycker om. Så får vänta ett litet tag tror jag.
 
Ska eventuellt åka upp till Sundsvall och hämta en kattunge inom någon månad. Våran Oskar har
varit borta i två veckor. Vi är säkra på att han aldrig kommer hem igen... tyvärr. Vilket är ledsamt :(
Men det är tomt utan fyra katter.
 
Så ska försöka göra en nystart och mysa med våra djur hemma, och ta nya tag och försöka må
bättre. För just nu är det ingen höjdare.
 
Imorn blir det Eckerölinjen med Ulla. Vi ska äta gott och umgås. Och naturligtvis handla ^^


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0