9/11 tvåtusentolv

Tänk att 11 september kommer att vara speciellt för mig på många sätt efter idag.
Det var nämligen idag som jag bland annat fick veta hur jäkla mycket skit som har
inträffat just detta datum under åren.

Den första händelsen var för 39 år sedan, närmare 1973, när Augusto Pinochet
tillsammans med militären störtade Chiles folkvalde president och regering. Det är en
händelse om jag tyvärr har väldigt dålig koll på. Det har nämligen inte pratats mycket
om det under min livstid.
 
För 34 år sedan dog en av våra största racingstjärnor någonsin; Ronnie Pettersson,
efter en krasch inom Formel 1.
 
För 11 år sedan inträffade en av de mörkaste händelserna i modern tid. Det var dagen
när terrorismen fick järngrepp om stora delar av världen, genom att förstöra World Trade
Center med två kapade flygplan och i samma veva döda runt 3000 oskyldiga människor.
Jag tror att det är en händelse som har kommit att förändra världen på många sätt.
 
För 9 år sedan tog en psykiskt sjuk människa till övervåld och högg ner våran utrikesminister
Anna Lindh. Hon fick skador som gjorde att hon tidigt på morgonen den 11 september
2003, avled.
 
Igår, den 11 september 2012, tog jag mig ett steg närmare mitt körkort... måste vara en av
bra saker som har hänt just den 11 september. Tanken slog mig igår, då jag körde i stan
och det gick ganska dåligt, att det kanske var en dålig sak att jag klarade teorin och att jag
snart troligen har körkoet. Det är nämligen så att jag endast är 3 gången på 5-6 månader
som jag kör en manuellt växlad bil. Jag har nämligen kört automat de sista månaderna på
grund av att våran förra manuellt växlade bil gått sönder. I helgen som var så fick vi hem våran
nya bil; en Saab 9-3 Sport Combi. Det är den jag kört... och det har varit minst sagt trixigt.
Igår körde jag t o m motorstopp på stora vägen.Det var sådär lagom kul. Känns ju lite jobbigt
då jag ska köra upp inom några dagar. Känner lite nu att jag nog ska låta bli automatväxlade
bilar ett tag.
 
På torsdag ska jag förhoppningsvis tillbaka till jobbet, första dagen denna månad nästan.
Har varit orkeslös och smått förkyld och halsont under en längre tid. Känner mig inte okej
i halsen än. Men kroppen har börjat svara på fysisk aktivitet. Har under dessa dagar gått
en del i skogen med Fanny och det har varit väldigt skönt. Har även varit på hundutställning
lite och det har varit skönt att träffa lapphundsfolk. Man brukar säga att hundfolk är speciella.
Jag säger snarare att lapphundsfolk inte är så speciella. Jag tror det beror mycket på vad man
har för hundras och sådär. Men lapphundsfolk är som vilka andra människor som helst tycker
jag.
 
 
XOXO Jenny has left the building.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0