En svensk musikskatt

Är det någon som hört Mando Diaos tolkningar av Gustaf Frödingtexterna?
Då har ni verkligen missat något. De två låtarna som hittills släppts;
"Strövatåg i hembygden" och "En sångarsaga" är helt underbara.
Så otroligt fina texter måste jag säga. Ibland tror jag att vi inte ser den musik-
skatt som finns i en del av våra svenska artister. Mando Diao har länge varit
kända utomlands. För mig blev de kända när jag hörde låten "Dance with
somebody" i samband med längdskidåkningen på SVT.
 
Mando Diao - Strövtåg i Hembygden
 
Mando Diao - En sångarsaga
 
Om du har möjlighet; Slå på dessa låtar, lägg dig på sängen och lyssna på melodin och
texten så ska du få se på mästervärk.
 
 
XOXO Jenny has left the building...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0