Vårkänslor

Jag har vårkänslor. Solens strålar har strålat på mig några dagar i nu, även om det idag
är gråmulet ute. När det gäller solens strålar har jag har verkligen känt hur det gjort nytta
för både kropp och själ. Sen att en del saker inte varit så rosenröda är väl en annan sak.

Det är tur att man har jobbpass när saker är jobbiga. Det har räddat mig många gånger
i höst, att jag har ett jobb att gå till där jag kan koppla bort saker och ting, där jag blir
uppskattad för det jag gör för brukarna. Så nu när saker varit jobbiga så är det
faktiskt tur att jag jobbade 9 av 11 dagar innan den här tre dagar långa ledigheten. Normalt
fall brukar innebandyn kunna få mig att koppla bort annat med. Men eftersom jag jobbat så
otroligt mycket i vår, kombinerat med att jag varit ordentligt förkyld i snart 3-4 veckor, så
har all träning blivit lidande. Jag har spelat ett fåtal matcher i vår. Men jag känner verkligen
att innebandyn har blivit lidande på grund av allt jobb. Därför känns det otroligt skönt att
kunna åka till träningen ikväll. Problemet är väl att jag inte är 100% än när det gäller förkylning.
Men tänker köra ändå. Orkar inte sitta hemma och glo längre när mina lagkamrater spelar
innebandy. Jag vill också vara med. Jag räknar med att det blir spel imorgon. Det är säsongens
sista match. Enda nackdelen är att matchen spelas klockan 10.10 imorgon bitti. Jag och
morgonmatcher, vi brukar inte vara någon bra kombination. Men sist så gick det helt okej, så
får hoppas att kroppen vill samarbete en sista gång med mig denna säsongen. Vi möter Livets
Ord. Det kan nog gå hur som helst. Det är svårt att dra slutsatser när man tittar på resultaten
för dem och oss tidigare under säsongen. Vi förlorade med 2-5 i hemmamatchen. Men de fick
mer stryk av Dannemora än vad vi fick. Det kommer nog bli väldigt tajt imorgon. Den vi
måste hålla koll på är främst Sofia Thor... Hon har gjort 33 av lagets 86 mål och varit inblandad
i 8 andra mål. D v s hon har nästan varit inblandad i 50 % av deras mål. Det säger mycket om
hennes kapacitet. Sedan har de en tjej som heter Ester Loder som gjort 13 mål och 9 assist.
Så det är nog deras absolut farligaste spelare. Så kan man bara "nita" dem så ska det nog
kunna gå bra.

Idag har jag förövrigt varit i stan. Vet inte hur mycket "skit" jag köpt. Lyckas alltid köpa
på mig saker när jag är i stan - i alla fall i 99% av fallen. Fast idag har jag nog faktiskt inte
köpt "skit"... om man räknar bort pringlesrören för 5 kronor styck på Ica Kvantum.
Sitter just nu och oroar mig över träningen ikväll... har käkat lite nu; Risgrynsgröt och lite
youghurt och en smörgås - nä var grej för sig, inte ihoprört till någon snuskig sörja.
Sitter och taggar till med lite friidrotts-VM på tv. Trodde man skulle få se Michel Tornéus
drämma till med ett monsterhopp i kvalet. Men killen har inte ens varit i bild ännu. Så antar
att han hoppar i den senare kvalgruppen *morr*

På tal om något annat. Jag skrev om Fannys väntade halvsyskon. De föddes den 24/2.
Det blev sex valpar; 5 hanar och 1 tik. Det blev två svarta hanar med tecken, en brun
med tecken, en brun och en svart. Tiken var brun. Har pratat med uppfödaren Mona. Alla
sex äter och frodas. Ska väl ta mig tid och åka och hälsa på henne och valparna här. Men
måste vänta i ungefär 1 1/2-2 veckor till. Rysligt vad det går långsamt det går när man
väntar på något =/

Hane 1                                                                       Hane 2

Hane 3; brun med tecken                                  Hane 4; Brun

Hane 5; Svart                                                  Tik 1; Brun
Alla är 9 dagar på bilderna

Nu har jag lite saker att se fram emot;
* Innebandymatch imorgon
* Troligen träffa en annan bloggare och vän i Stockholm nästa helg.
* Sedan hälsa på de små voffarna snart :)

Nä gott folk, nu måste jag byta om till träningen. Ha en bra fredagkväll...


XOXO Jenny has left the building. To be continue





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0