The Gangsta

Jag har jobbat 2 av 5 raka dagar. Det har dock varit två känslomässigt tuffa dagar.
Tvingades tillkalla ambulans det första jag gjorde imorse. Ett riktigt wake-up-call
kan man lätt säga. Blev väl en timme försenad eller något sådant. Men det hela
redde upp sig till slut. Sådana här dagar är jag så glad att man har något roligt
att se fram emot efter jobbet.

Blev middag med alla härliga innebandybrudar i laget ikväll på Amazing Thai. Helt
okej mat, dock i dyraste laget tycker jag, då det går att enligt mig käka bättre
thai- / kinamat som är billigare. Men bästa var sällskapet. Hade väldigt trevligt.
Känns skönt att inte alltid bara träffas i samband med innebandyn. Haft en
underbar kväll :) Måste göras om snart igen :)

Innan middagen hade jag hunnit hem till Ulla där jag fick lite ryggmassage och
även massage för mina stela vader. Massagen på  vaderna var ljuvlig, kändes
verkligen i den vaden som jag haft krampkänning i att det behövde mjukas upp
lite. Hon kollade även eventuella menisk-, ledbands- och korsbandsskador i mitt
högra knä. Ni som känner mig vet att jag nästan hade av ett ledband i vänstra
knäet för ett år sedan. Ni vet även att jag börjat träna på gymmet. Och efter
löpningen på löpbandet fick jag konstig, molande smärta i knäet. Det gick över.
Men idag hade jag väldigt väldigt molande värk i det igen. En av menisktesterna,
reagerade jag på. Hade mina misstankar om att menisken fått sig en smäll. Men
det avgörande testet för menisken, det som 100% fastställer meniskskada, gav
inget utslag. Så troligen är det en överansträngning i knäet jag råkat ut för.

På bussen hem ikväll hade jag sällskap av Ulla. Jag sa till henne att det var Earth Hour
imorgon kväll. Hon började fundera över om hon hade stängt av allting på sitt
studentrum. Sen sa hon att hon nog skulle tända alla lampor hon kunde för att
kompensera för att de andra stänger av. Hur menar du undrade jag. Hon menade
på att hon måste fylla upp den kvoten som förloras när alla andra stänger av.
Skämt åsido. Men sen var det i full gång. Vi började prata om att man skulle
började seriekoppla alla lampor till en och samma knapp, slita sönder kablarna
och koppla ihop lite hur som helst. V i pratade om att ta oss in på IKEA, plocka
upp alla lampor och slå igång allt vad beslysning hetter... insåg att det skulle
bli överbelastning tid nog och en ordentlig april

brasa ;) Ja vi är inte normala
för fem öre. Vi skratta så vi grät på bussen hem. Det är inte första gången vi
lyckas :P haha. Likadant på bussen inne i Uppsala. När jag och Ulla åker buss,
då hörs vi över hela bussen... Vi är lite The gangsta :P

Nä nu ska jag sova. Hoppas morgondagen inte blir lika känslosam som dessa två
dagar varit. Insåg förresten att jag imorgon går på min 5 raka jobbhelg. Har sedan
3-4 framför mig också. Blir många helger om jag säger så. Totalt 9 helger på rad.
Mysigt. Trivs att jobba helg, då det inte är varken städ eller dusch som behöver
göras. Kan vara skönt att slippa det ibland.


Kommer du släcka lyset under Earth Hour imorgon kväll?



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0