Badpremiären avklarad

1 juli skedde årets första dopp för mig... Badkruka? Ja, jag ska väl erkänna att jag blivit
lite mer känslig ju äldre jag blir. När man var liten, riktigt pluttliten, då brukade man vara
i redan i slutet av maj första gången. Men så var det ju lilla Testen, eller ska jag kalla det
dypölen, som var supergrund också. Sen kanske det var varmare tidigare under säsongen,
än vad det varit iår. Igår var det cirka 25 grader här på dagen och det får väl betraktas som
ganska varmt ändå... eller? Ja för att vara juli är det väl kallt.Men vad gör det om hundra
år, kommer väl fler somrar... bäst att njuta av den lilla värmen som är i alla fall :) Man kan
ju inte gå runt och vara deppig över en sådan sak.
 
Idag, sista lediga dagen av den fyra dagar långa ledighet jag haft, så har jag gjort lite
blandat. Jag hade tänkt sova till klockan 10 i alla fall. Men nu när Fanny är hemma
igen (hon har varit med mamma och pappa på semester ons-sön), så vaknar jag på
mornarna av henne. Hon har sedan 3-4 veckor tillbaka bestämt sig att hennes sovplats
är under min säng. Där trivs hon väldigt bra. Om det är för att jag har norrsida på huset,
fönstret öppet och att det är väldigt svalt på rummet, det vet jag inte. Har mina misstankar
på att hon kan vara lite vaktig av sig med och hålla koll på mig som jobbar och när jag är
ledig hittar på ganska mycket saker. Men under sängen ska hon i alla fall ligga. De senaste
veckorna har inte vi varit så goda vänner. Exakt varför kan jag inte svara på. Hon har varit
jätteavig mot mig sista veckorna. Vissa påstår att hon inte trivs med mig... vilket egentligen
är rent jävla skitsnack. Någon påstod att hon inte vågade ta ögonkontakt med mig. Det
skrattar jag åt ganska mycket. För hon tar ögonkontakt med mig jättemycket när vi är ute
och går. Men men...
 
Jag ska snart sova. Känner mig bara halvt rastlös... Typsikt mig. Jag "väntar" på samtal
från S. Egentligen ska jag inte vänta... för jag vet att ibland när han sagt att vi ska höras,
då ringer han inte... och det finns relativt ofta bra orsaker till att han inte ringer. Men ibland
kan jag känna: "Aa men skicka ett mess då förfan..." Jag försöker varje gång göra mig
inställd på att han kanske inte ringer, för jag är inte prio 1 i hans liv då han har barn m.m.
Men av någon anledning så är det svårt att få bort förhoppningar ändå. Så blir alltid en
liten besvikelse, fast jag inte vill att jag ska känna så. Jag tror det har att göra med att jag
inte alltid riktigt vet vad jag har honom och att jag ibland känner att jag inte litar på honom
fullt ut. Det är så sjukt... för jag vet att han aldrig skulle ljuga om att han gillade mig.
Finns ingen anledning till det liksom. Och jag tror han är en riktigt jävla bra kille. Men
på grund av tidigare killars beteende och agerande, så föreställer jag mig honom precis
som dem... och det är därför jag får dessa tvivel... kanske... Det jag känner är att ska
det här fortsätta, då måste jag ta professionell hjälp av någon. För när jag får dess tvivel
förstör jag så mycket för mig själv och ser till att jag mår dåligt mentalt... utan anledning.
Jag förstår mig inte på mig själv ibland. S säger att detta verkligen är något jag måste
jobba på. Men jag kan säga att jag var ganska "hård och besynnerlig" i telefonen mot
honom, innan jag träffade honom första gången... och han sa direkt efter att vi träffats
första gången att jag genast mjuknade. Han har nog förstått att jag har ett sorts skal
runt mig, även om det är väldigt bräckligt och han spräckt det mesta av det. Men jag
kommer förstöra alla mina framtida relationer med människor om jag inte vågar ge min
tillit till någon. Det är jobbigt att inse, men även nyttigt att man finner nya sidor av sig
själv som man måste jobba med. Ett sätt att utvecklas som människa.

Nu ska jag i alla fall ta och släcka lampan. Får se om S ringer innan jag somnat.
Bjuder på lite sommarbilder. Godnatt människor.
 
Prästkragar...
 
 
XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0